خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

برخی شهرهای کشور نسبت به نبود آب در اصفهان حساسیت ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۹۰

اصفهانی ها باید بحران آب این شهر را برای دیگر استان های کشور روشن کنند چرا که برخی استان ها علاقه ای به حل شدن مساله آب اصفهان ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست هم اندیشی و تعامل کمیته آب اتاق بازرگانی با مدیران رسانه های جمعی اصفهان، گفت: سالیانه ۲ میلیارد متر مکعب آب از داخل مرزهای استان اصفهان به استان های دیگر می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، خسرو کسائیان؛ با اشاره به اینکه جاری شدن آب در زاینده رود نه فقط برای زیبایی، جذب توریست و داشتن تفرجگاه بلکه برای بقاء زندگی در این استان و جلوگیری از تاسف آیندگان است ادامه داد: بی آبی امنیت استان اصفهان را از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تحت تاثیر قرار می دهد و هدف از برپایی این نشست ها تمرکز بر مساله اطلاع رسانی است

کسائیان با انتقاد بر اینکه برخی از استان ها و شهرهای کشور نسبت به نبود آب در اصفهان حساسیت نشان نمی دهند و یا علاقه ای به این موضوع ندارند، تاکید کرد: اصفهانی ها باید بحران آب این شهر را برای دیگر استان های کشور روشن کنند چرا که برخی استان ها علاقه ای به حل شدن مساله آب اصفهان ندارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی از شهرهایی که اکنون نسبت به بحران بی آبی اصفهان بی تفاوتند بخشی از این استان بودند، گفت: با تغییراتی در نقشه اکنون یزد و چهارمحال و بختیاری از اصفهان جدا هستند و متاسفانه این مرزبندی ها به گونه ای بر سر مساله آب نفاق ایجاد کرده است.

وی کمبود آب استان را ۸ دهم میلیارد متر مکعب دانست و افزود: برای تامین آب اصفهان قادر به پمپاژ آب و جلوگیری از انتقال آب به سایر استان ها هستیم اما با توجه به بحران کم آبی کشور هیچ گاه نسبت به سایر استان ها بی تفاوت نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر در اصفهان آبی نباشد آینده ای تاریک و نامشخص در انتظار این استان است، افزود: هدف از برگزاری این جلسه اطلاع رسانی است چرا که وقتی برخی مسئولان به فکر استان نیستند باید هشدارهای لازم را داد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کمیته آب اتاق به واسطه بحران آب فعال است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع برخی از اساتید مطرح دانشگاه نیز عضو این کمیته هستند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد بر اینکه با زدن سد زاینده رود، سطح آب های زیرزمینی اصفهان پایین تر رفت، گفت: سالیانه ۲ میلیارد متر مکعب آب به خارج از مرزهای استان می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز