خبرگزاری کار ایران

همایش منطقه‌ای هماهنگی نرخ تعرفه‌های حمل بار در اصفهان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۹۳

همایش یک روزه منطقه ای هماهنگی نرخ حمل بار با حضورمدیران ستادی و استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اصفهان برگزار شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان در همایش یک روزه منطقه ای هماهنگی نرخ حمل بار گفت: ما خواهان ان هستیم که با برگزاری همایش ها بتوانیم از هم فکری و تجربه های همدیگر در بهبود وضع حمل و نقل کشوراستفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رییس کانون حمل و نقل کالای استان با بیان این که طبق قوانین و آیین نامه حمل و نقل که موظف هستیم اطلاعات واقعی را در بارنامه درج کنیم گفت: مشکل اصلی در بخش حمل و نقل کالا بغضا مشاهده ثبت اطلاعات غیر واقعی در بارنامه است.

باقری تصریح کرد: این اطلاعات هم می تواند تخلف باشد و هم ازلحاظ غیرواقعی بودن اطلاعات می تواند یک فرار مالیاتی محسوب شود.

وی با اشاره به این که مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم درنرخ های غیر واقعی می باشد اذعان داشت: این مورد باعثایجاد مشکل برای راننده می شودوراننده در استانی که باید بارنامه دریافت کند به دلیل تفاوت در نرخ بارنامه ها به استان دیگری مراجعه می کند.

رییس کانون حمل و نقل کالای استان خواستار هماهنگی، یکسان سازی و همکاری منطقه ای شد و گفت: در راستای این هماهنگی ها لازم است قوانین به گونه ای نوشته شود که در بخش حمل و نقل کالا یک وحدت رویه ای را به وجود آورد.

باقری با اشاره به این که استان اصفهان مرکز ترانزیتی کشورمی باشد و با دارا بودن ۴۶۰ شرکت حمل و نقل کالا، ۱۵ انجمن، ۷ پایانه، ۸ مرکز معاینه فنی، ۳ شهرک حمل و نقل در حال احداثتوانسته رتبه اول را در حمل و نقل کالا به وجود آوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به برپایی این گونه همایش ها ادامه دهیم تا بتوانیم تحولات و پیشرفت های فراوانی را در بخش حمل و نقل را به وجود آوریم.

در ادامه بنی اسدی مدیر کل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری کشورگفت: مشکلات نرخ عرف در بخش حقوقی نیازمند ارایه راهکارهایی در بخش حمل و نقل کالا می باشد.

بنی اسدی با بیان این که در بخش جابه جایی کالا نرخ به صورت توافقی میان شرکت و صاحب بار صورت می گیرد اذعان داشت: اگر نرخ عرف نبود معلوم نبود چه مشکلاتی برای حمل و نقل کالا به وجود می آمد.

وی با اشاره به این که اولین و مهمترین مسولیت در بخش حمل کالا سالم به مقصد رساندن آن می باشد افزود: در گذشته سرقت جزیی مشمول بیمه نمی شد اما امروزه از زمان صدور حواله، بار تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری کشورتصریح کرد: مدیران اجرایی در بعضی موارد می توانندبا ایجاد یک وحدت رویه متناسب با شرایط و اوضاع و احوال تغییراتی را در امور به وجود آورند.

صفاتاج معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت: یکی از زیرساخت های حمل و نقل جاده ای خود جاده ها می باشد و ارتقا و مرمت این زیرساخت از وظایف اصلی ماست و مهمترین ابزار برای این موضوع دارا بودن ناوگان حمل و نقل بار به بارنامه برای جلوگیری ازعدم پرداخت عوارض جاده ای است.

صفاتاج با اشاره به این که رانندگان بر این باورند که با دریافت بارنامه متحمل پرداخت هزینه هستند تصریح کرد: باید رغبتی دررانندگان ایجاد کنیم تا به دنبال دریافت بارنامه بروندو تامین آینده و بازنشستگی رانندگان الزام به دریافت بارنامه است.

وی با تصریح به این موضوع که به دلیل عدم وجود شرکت های حمل و نقل در بسیاری از مبادی بارگیری به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی، بارگیری بدون بارنامه صورت می گیرد گفت: نیازمند شرایطی هستیم که با حداقل شرایط و امکانات بتوانیم شرکتهایی همچون دفاتر حمل و نقل روستایی در بخش مسافررا در این بخش هم داشته باشیم تا محمولات را تحت پوشش بارنامه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اذعان داشت: مهمترین ابزار ما پلیس راه است ویکی از وظایف اصلی پلیس بعد از ایجاد امنیت و ایمنی، جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه است.

صفاتاج تصریح کرد: جریمه حمل باربدون بارنامه و اضافه تناژخیلی ناچیز است و راننده مشکلی با جریمه شدن های پی در پی به علت نداشتن بارنامه ندارد.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت: با امکان افزایش ویرایش بارنامه به مرور زمان، درآمدهای سازمان بسیار کاهش یافته است.

صفاتاج در پایان با ارئه راهکار یکسان و واحد تدوین تن کیلومتر در کشورپیشنهاد کرد: تمام پارامترهای دخیل در کرایه جمع آوری و امتیاز دهی شودو یک نرخ مصوب در مبنای تن کیلومتر اعلام شود.

همچنین مهندس مداح مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری گفت: موضوع نرخ عرف توافقی است و ما موظف هستیم حق و حقوق دولت را براساس نرخ عرف مطالبه کنیم و مبنای پرداخت حق و حقوق دولتی یکسان سازی نر عرف است.

مدیرکل دفترفناوری و اطلاعات سازمان راهداری اذعان داشت: اگر رانندگان ناوگان باری در دفعات مکرر بارنامه نداشتند باید از سیستم هوشمند کنار گذاشته شود و بار بدون بارنامه به عنوان قاچاق کالا فرض می شود.

وی با بیان این که معاینه فنی تمام ناوگان به صورت برخط کنترل می شود خاطرنشان کرد: دریافت کارت هوشمند رانندگان هم ملزم به دریافت کارت معاینه فنی می باشدودر صورت نداشتن کارت هوشمند، بارنامه به بار تعلق نمی گیرد وبا نداشتن بارنامه، بار جریمه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز