خبرگزاری کار ایران

به منظور کاهش بیماری های قلبی عروقی در آتش نشانان؛

اولین پژوهش کاربردی در حوزه فیزیولوژی ورزشی آتش نشانان در اصفهان صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۱۹

پژوهش " تاثیر ۱۲ هفته تمرینات هوازی بر سطح سرمی شاخص های قلبی - عروقی IL - ۶ و CRP و کیفیت زندگی آتش نشانان مرد " در اصفهان انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اولین پژوهش کاربردی در حوزه فیزیولوژی ورزشی آتش نشانان به مدد یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی(M. A) گرایش فیزیولوژی ورزش با راهنمایی اساتید برجسته ای در دانشگاه کرمان، اصفهان و تهران صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ آتشپاد بهزاد بزرگ زاد اظهار داشت: گروه های کنترل و تجربی از میان آتش نشانان اصفهان انتخاب شده بودند که در طول ۳۶ هفته آزمایشات ورزشی و آزمایشگاهی، درنهایت نتایج به دست آمده جمع آوری و در قالب یک پروژه پژوهشی منتشر شد.

محقق این پروژه در خصوص موضوع این پژوهش گفت: بروز بیماری قلبی عروقی و مرگ های آنی در افراد دارای مشاغل استرس زا همچون آتش نشانان ۴۰ درصد بیشتر از افراد دیگر می باشد به همین دلیل ضرورت دارد که شاخص های نوین علم پزشکی در بروز بیماری های قلبی عروقی در آتش نشانان اندازه گیری و پیش بینی و کنترل شود.

فهیمه بن رشید افزود: عنوان این پژوهش " تاثیر ۱۲ هفته تمرینات هوازی بر سطح سرمی شاخص های قلبی - عروقی IL - ۶ و CRP و کیفیت زندگی آتش نشانان مرد " می باشد که دارای ۱۶ پارامتر قابل اندازه گیری در آتش نشانان ۳۰ تا ۴۵ سال است و نشان می دهد چگونه کنترل شاخص های پزشکی مربوطه می تواند درصد ریسک بروز بیماری های قلبی عروقی را پیش بینی و کاهش دهد.

وی تصریح کرد: در این طرح که بصورت نیمه تجربی - میدانی صورت گرفت، ۳۰ آتش نشان از ۲۱ ایستگاه دارای سن ۴۵-۳۰ سال از میان ۶۰ داوطلب بصورت تصادفی انتخاب شدند و پس از انجام آزمایشات پزشکی اولیه، به مدت ۱۲ هفته(هر هفته سه جلسه ۱ الی ۵/۱ ساعت) کلاس های ورزشی هوازی شرکت کردند.

محقق این پژوهش اذعان داشت: پس از ۱۲ هفته، کلیه تست های بیوشیمیایی و فیزیکی از هر ۳۰ نفر در همان شرایط یکسان صورت پذیرفت و نتایج نشان داد که دوره تمرینات منظم ورزشی علاوه بر ایجاد روحیه شادابی و نشاط توانسته بود شاخص توده بدن افراد گروه تجربی و سطح عوامل پیش بینی کننده بیماری های قلبی را کاهش و عملکرد دستگاه تنفسی و میزان چربی های مفید در خون را افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز