خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی شهردار اصفهان:

پنجاه درصد از بازار صنایع دستی کشور به شهر اصفهان اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۸۹۴

صنایع دستی عاملی موثر در اشاعه فرهنگ بومی یک کشور و جذب گردشگران داخلی و خارجی و به نوعی تکمیل کننده فرایند گردشگری است که داشتن آن یادآور خاطرات سفر به آن شهر یا کشور است.

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به هفته صنایع دستی گفت: صنایع دستی ترکیبی از فن، هنر، مهارت و خلاقیت است، که ریشه در تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم اصیل مردم یک سرزمین دارد و از آن دسته آثاری است که نه تنها با گذشت زمان کهنه و بی ارزش نمی شوند بلکه قدمت و ارزشی دوچندان پیدا می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مهدی جمالی نژاد اظهار داشت: توجه جدی و اهمیت معنوی و مادی به پدیدآورندگان و اساتید این قبیل صنایع در ادامه حیات و بقا آن، نقش مهمی را ایفا می کند و همچنین می تواند باعثدلگرمی نسل جدید در استقبال از راه و روش نیاکان خود در این خصوص باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در برخی از رشته های صنایع دستی شاهد فعالیت آخرین اساتید اهل فن و انگشت شمار آن هستیم تصریح کرد: در این راستا همت مضاعف مدیران و کارشناسان مجرب را در برنامه ریزی و تبلیغ درست می طلبد که با ترغیب، تشویق و تربیت نسل جدید مانع از انحلال و فراموشی این میراثارزشمند ملموس و ناملموس ماندگار شویم و با به روز کردن صنایع دستی که مطابق با ذائقه و توان خرید مردم باشد خرید فرهنگی را در سبد اصلی کالای مردم نهادینه کنیم، تاشاهد رونق این بازار باشیم.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته از طرف شهرداری در جهت پیوستن کلانشهر اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان اذعان داشت: خاستگاه و زادگاه بسیاری از رشته های بی بدیل صنایع دستی کشور در شهر اصفهان می باشد به طوری که بیش از پنجاه درصد از بازار صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده است.

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: وجود صنایع بی بدیل در اصفهان باعثتحریک سایر کشورهای رقیب در تصاحب این بازار استراتژیک فرهنگی و اقتصادی شده است بنابراین هرگونه کم کاری و غفلت در این حوزه تسریع واگذاری میدان، به سایر رقباست که به تدریج در دراز مدت تهی شدن از پیشینه و هویت های غنی فرهنگی خودی و جایگزینی خزنده فرهنگ بیگانه در همان قالب را برای ما به دنبال خواهد داشت.

جمالی نژاد با بیان اینکه صنایع دستی مولد گونه ای از گردشگری به نام گردشگری صنایع دستی است، ادامه داد: صنایع دستی عاملی موثر در اشاعه فرهنگ بومی یک کشور و جذب و جلب خلاقانه نظر گردشگران داخلی و خارجی در کنار سایر مواریثباستانی و فرهنگی بوده و به نوعی تکمیل کننده فرایند گردشگری است که داشتن آن یادآور خاطرات سفر به آن شهر یا کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز