خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح شد:

تجاری سازی ایده های فناورانه دانشگاه ها یک راهکار مهم در افزایش درآمد برای کشوراست

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۸۶۸

دفتر ثبت ایده به منظور تجاری سازی و تسهیل فرآیند تجاری سازی ایده های پژوهشی دانشگاه در اداره فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان شکل گرفته است.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، در نخستین نشست هم اندیشی تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی که با حضور مدیران پژوهشی و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد با اشاره به اهمیت تجاری سازی ایده های فناورانه گفت: امروز بطور خاص تجاری سازی در کشور مطرح است و بخش هایی چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از این امر را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مهدی ابطحی افزود: مزیت همجواری دانشگاه صنعتی اصفهان با شهرک علمی و تحقیقاتی امکان فعالیت بیشتر در این حوزه و واگذاری بخشی از روند تجاری سازه ایده ها را فراهم نموده است.

وی با ارائه سؤالاتی پیرامون وظیفه تجاری سازی، نگرانی ها و فرصت های پیش رو، به طرح موضوعات مورد بحثدر نخستین نشست هم اندیشی تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پرداخت.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به لزوم پیوند میان بازار و فناوری به منظور کسب ارزش، تجاری سازی را پل ارتباطی میان این دو بخش عنوان کرد.

مهدی علینقیان ایده فن بازار، میزان جذابیت ایده برای بازار و یا همان دره مرگ ایده و میزان توانمندی بازار در پوشش ایده را مهمترین گام های اتصال ایده به بازار عنوان کرد.

وی با بیان موانع تجاری سازی در کشور، بخش خصوصی ضعیف، عدم ریسک پذیری این بخش و عدم نگاه پژوهش های دانشگاهی به تجاری سازی را مهمترین این موانع دانست.

رییس اداره فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اشاره به اهمیت تجاری سازی در افزایش درآمدهای دانشگاه گفت: دفتر ثبت ایده به منظور تجاری سازی در این اداره جهت تسهیل فرآیند تجاری سازی ایده های پژوهشی شکل گرفته است.

نادر فتحیان پور؛ با بیان این که کارگروه های اداره فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان ایده های فناورانه را مورد بررسی قرار خواهند داد تصریح کرد: ارائه ایده، مطالعات امکان سنجی، طرح کسب و کار، تأمین منابع مالی و ثبت اختراع و تأسیس شرکت بر مبنای آئین نامه ها، مراحل گردش کار در دفتر ثبت ایده به منظور تجاری سازی این اداره است.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان هم با اشاره به اهمیت محور دانستن دانشجویان در موضوع تجاری سازی و توسعه فناوری گفت: هدایت بخشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به این سمت و تدوین ایده هایی با قابلیت تجاری سازی سبب توسعه آن خواهد شد.

در ادامه اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف حول تجاری سازی یافته ها و دستاوردهای علمی پرداختند.

لزوم حمایت قانون گذاران کشور از مالکیت فکری ایده ها، ترسیم چشم انداز صحیح از پژوهش و فناوری، توجه به رویه های اجتماعی، اقتصادی و… طرح ها در روند تجاری سازی، ثبات سیستم ها و فرآیندها در دوران های مختلف مدیریتی، لزوم دسته بندی پژوهش ها و نگاه فراملی به تجاری سازی و… از جمله عناوین مطرح شده توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست بود.

گفتنی است: نخستین نشست هم اندیشی تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در تالار خوارزمی دانشکده علوم ریاضی این دانشگاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز