خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با خبرنگاران آلمانی:

اصفهان آماده پذیرش سرمایه گذاران آلمانی در بخش گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۰۶۷

برگزاری نمایشگاه مشترک، معرفی جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری گامی موثر برای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری آلمان و اصفهان است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با ۱۲ خبرنگار، روزنامه نگار و عکاس آلمانی گفت: اصفهان گنج پنهان است که هنوز برای جهانیان شناخته نشده است و رسانه ها می توانند این گنج را به جهانیان بشناسانند.

به گزارش ایلنا؛ خسرو کسائیان آلمان را یکی از کشورهای توسعه یافته جهان برشمرد و گفت: این کشور همواره در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط نقش موثری داشته است و استان اصفهان خواستار استفاده از تجربیات این کشور در توسعه این بخش است.

وی فرصت های سرمایه گذاری در اصفهان بویژه در بخش هتل سازی و حمل و نقل را قابل توجه دانست و گفت: استان اصفهان آماده پذیرش سرمایه گذاران آلمانی در بخش گردشگری است.

کسائیان برگزاری نمایشگاه مشترک، معرفی جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری در این بخش را یکی از اقدامات موثر در توسعه روابط اقتصادی و گردشگری آلمان و اصفهان برشمرد و گفت: رویکرد دولت جدید ایران تعامل بیشتر با کشورهای جهان بویژه کشورهای اروپایی است و در این راستا می توانیم روابط تجاری خود را نیز با این کشورها افزایش دهیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به قدمت تاریخی همکاری فرهنگی و اقتصادی ایران با آلمان در طول یکصد سال اخیر گفت: ایران و آلمان همواره روابط پر فراز و نشیبی در این مدت داشته و امیدواریم که پس از برداشتن کامل تحریم های اقتصادی شاهد توسعه ییشتر روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری دو طرف باشیم.

وی خواستار تسهیل در صدور ویزا شهروندان دو کشور شد و گفت: نخستین گام برای توسعه روابط اقتصادی آسان سازی صدور ویزاست.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان صدور ویزا در فرودگاه اصفهان را یکی از اقدامات موثر در جذب گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم این ویزا را برای شهروندان آلمانی در فرودگاه اصفهان صادر کنیم و به صورت متقابل برای شهروندان ایرانی در فرودگاه های آلمان صادر شود.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به جذابیت های گردشگری اصفهان گفت: اصفهان با توجه به پتانسیل های بسیار در بخش گردشگری فرهنگی می تواند یکی از مقصدهای گردشگران آلمانی باشد.

علی کرباسی زاده افزود: چهار گروه هدف برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان طراحی شده که از جمله آن عموم مردم است که خواستار بازدید از جاذبه های گردشگری اند، جامعه سرمایه گذاران که خواستار اطلاع از فرصت های گردشگری می باشند، همچنین بخش دولتی که نگاه درستی به وضعیت ایران داشته باشد.

وی چهارمین رویکرد گردشگری اصفهان را همکاری بین دانشگاهها و استادان دانشگاههای آلمان و اصفهان برشمرد.

در این دیدار خبرنگاران آلمانی با اشاره به پتاسیل های بالای اصفهان در جذب گردشگران خارجی خواستار برگزاری تورهای گردشگری و معرفی توانمندی های این شهر تاریخی و فرهنگی در رسانه های آلمان شدند.

گفتنی است دوازده خبرنگار و روزنامه نگار آلمانی به میزبانی معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر یک هفته ای خود از جاذبه های گردشگری ایران بویژه اصفهان با هدف انتشار گزارش و اخبار در نشریات و جراید گردشگری بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز