خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مقوله اشتغال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۵۲۹

موانع سرمایه گذاری در بخش خصوصی باید برطرف شود چراکه توسعه ی استان جز از طریق توسعه ی بخش خصوصی امکان پذیر نخواهد بود.

رسول زرگرپور دردومین جلسه ی کارگروه اشتغال استان در سال جاری؛ اشتغال را از موضوعات مهم و اساسی در حوزه ی اقتصاد و مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عنوان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید توجه ی ویژه ای به این مقوله دارد.

به گرزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان بالا و رشد سرمایه گذاری پایین است و این موارد باعثشده است که وضعیت اشتغال در استان وضعیت مناسبی نداشته باشد.

استاندار اصفهان افزود: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال در استان؛ کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در سال جاری به ریاست استاندار برگزار خواهد شد و شخصاً این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

زرگرپور با بیان اینکه در سال ۹۲ دستگاه های متولی اشتغال باید ۹۰ هزار شغل ایجاد می کردند، افزود: بر اساس گزارشات ارائه شده حدود ۷۹ هزار شغل جدید در سال ۹۲ ایجاد شد و این نشان دهنده ی یک عملکرد ۸۸ درصدی در این خصوص است.

استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که در سال گذشته همین مقدار شغل فعال نیز از دست رفته است می توان نتیجه گرفت که در مجموع عملکرد استان در اشتغال مثبت نبوده است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید نرخ اشتغال را حداقل به ۲ برابر وضعیت فعلی افزایش دهیم؛ افزود: باید به سمت افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان حرکت کنیم.

وی به وضعیت اشتغال و منابع آن در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: تاکنون ۶۵۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی شورای اشتغال به استان ابلاغ شده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات توسط بانک ها تایید شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در ۲ ماه ابتدای سال، ۱۶۱ طرح به سیستم بانکی ارائه شده است؛ تاکید کرد: سیستم های بانکی باید هرچه سریعتر این طرح ها را تصویب و منابع آن را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

استاندار اصفهان یادآور شد: طبق سند اشتغال استان در سال جاری باید ۷۸ هزار شغل جدید ایجاد شود و تلاش خواهیم کرد که به اهداف خود در سال جاری دست یابیم.

وی به موانع ایجاد اشتغال در دستگاه های مختلف اشاره کرد و افزود: بخشی از این موانع ملی است که باید در سطح ملی به آن پرداخته شود و موانع موجود در سطح استانی نیز توسط مدیران ذیربط پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به جذب اعتبارات از صندوق توسعه ی ملی اشاره و تصریح کرد: استان اصفهان با جذب ۴۲۰میلیارد تومان اعتبارات ریالی از این صندوق رتبه ی دوم را به خود اختصاص داده است.

رسول زرگرپور با اعلام اینکه جذب این اعتبارات سقفی برای استان ها ندارد، افزود: بخش خصوصی در این فضای رقابتی می تواند به خوبی وارد عمل شود.

استاندار اصفهان افزود: با توجه به ظرفیت بالای اصفهان و نیروی فعال در بخش خصوصی؛ این استان می تواند در جذب اعتبارات صندوق توسعه ی ملی به رتبه ی اول دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید میزان سرمایه گذاری در بخش خصوصی به حداکثر خود برسد، افزود: باید بیکاری به حداقل کاهش یابد تا بتوانیم در ارتباط با مسائل فرهنگی و سیاسی جامعه، در شرایط بهتری قرار گیریم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه موانع سرمایه گذاری در بخش خصوصی باید برطرف شود، افزود: تلاش مدیران بر این است که این موانع به حداقل برسد و باید به این اصل ایمان بیاوریم که توسعه ی استان جز از طریق توسعه ی بخش خصوصی امکان پذیر نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز