خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان:

اصفهان بزرگترین استان در زمینه حمل و نقل است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۲۱۳

مشکلات حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با کمک ارگان های دولتی رفع می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در جلسه بررسی و رفع معضلات و مشکلات بخش حمل و نقل استان اصفهان گفت: حمل و نقل از مشاغلی است که به عنوان یک صنعت ارزشمند در بین دیگر صنایع است و این استان از نظر جایگاه حمل و نقل توانسته به عنوان بزرگ‌ترین استان در کشور شناخته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ داریوش امانی اظهار داشت: استان اصفهان توانسته رتبه اول را در تناژ کالای حمل شده، تعداد پایانه بار، تعداد پایانه مسافر و تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان با اشاره به قدمت پایانه امیر کبیر و مشکلات رانندگان و شرکتهای مستقر در این پایانه و همچنین نیاز به هزینه‌های فراوان جهت احداثشهرک حمل و نقل تصریح کرد: خواهان آن هستیم که با کمک همه مسولان بتوانیم شهرک حمل و نقل اصفهان رابه زودی راه اندازی کنیم و وضعیت استان اصفهان را که قطب حمل و نقل کشور است در این زمینه روز به روز بهبود بخشیم.

امانی با بیان این که جایگاه حمل و نقل استان را باید ارتقاء دهیم خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد کالا و مسافر کشور از طریق جاده ها جابه جا می شوند و این در حالیست که ۹۹ درصد این جا به جایی ها با ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد سرمایه گذاری ازطریق بخش خصوصی صورت می گیرد و سازمانهای دولتی و ظیفه دارند به کمک این بخش بیایند و بخش خصوصی را حمایت نمایند.

وی افزود: لازم است همکاری همه مسولان در بخش حمل و نقل افزایش یابد و موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی هموار گردد تا فعالیت در این بخش تسهیل شود.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان در رابطه با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: نیازمند اصلاح قوانین هستیم تا را نندگان بتوانند در صدد نوسازی ناوگانشان بر بیایند و به دنبال نگه داری ماشین اسقاطیشان نباشند.

علیرضا صفاتاج افزود: حمل و نقل کالا با ۱۸۰ درصد سرمایه گذاری در بخش ناوگان فقط۲۵درصد افزایش در جابه جایی بار را داشته است.

رئیس کانون حمل و نقل کالای استان در ادامه به مشکلات اسا سی کانون های حمل ونقل کالای استان اشاره کرد و اظهار داشت؛ باید به مسئله مالیات و ارزش افزوده است رسیدگی شود.

باقری با بیان این که حمل بار بدون بارنامه که توسط پلیس راه آنچنان که لازم است برخورد نمی شود، رسیدگی شود تا از حمل بار بدون بارنامه جلوگیری شود.

باقری اذعان کرد: برای ایجاد شهرک های حمل و نقل هزینه های زیادی لازم است و باید کمکهایی در جهت احداثشهرک های حمل و نقل صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اینکه حمل و نقل یکی از پایه‌های اساسی اقتصاد و در آمد ملی یک کشور محسوب می‌شود اذعان کرد: رونق اقتصاد یک جامعه به حمل و نقل بستگی دارد و ما باید به فکر ارتقا جایگاه حمل و نقل استان در کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک با اشاره به افزایش خودروهای شخصی و ضعف ناوگان عمومی حمل و نقل در جذب مسافراعلام کرد: لازم است فرهنگسازی در زمینه جذب مسافر صورت گیرد تا نقاط ضعف در این بخش جبران شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مشکلات و خلاء های قانونی و اصلاحات، قوانین مثبت و مفید اجرا نشده و قوانین مزاحم در بخش حمل و نقل به مسؤلان منتقل و رسیدگی می شود. نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای بر زمین مانده در بخش حمل و نقل بسیار است تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس باید به این مشکلات رسیدگی کنیم و انشاالله رسیدگی های لازم انجام خواهد شد..

وی افزود: امید واریم با دقت نطر و تدبیر دست اندر کاران بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور و دیگر مسولان وضعیت حمل و نقل استان به صورت هرچه مطلوب‌تر پیشرفت کندوبا تشکیل جلسات بیشتر و تخصصی تر و بررسی هر موضوع در یک جلسه انشاالله بتوانیم به تمام مباحثو مشکلات بخش حمل و نقل رسیدگی کنیم. حجت الاسلام سالک خاطر نشان کرد: لازم است مکانی در پایانه ها تعبیه گرددکه به مشکلات فرهنگیرانندگان رسیدگی شود.

وی به تهیه پیوستی فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این پیوست باید تمام موازین قانونی و اخلاقی برخورد راننده با مسافر و بلعکس، برخورد با اتباع خارجی و… لحاظ شود.

گفتنی است در جلسه بررسی و رفع معضلات و مشکلات بخش حمل و نقل استان اصفهان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل، معاونان، رؤسای ادارات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان و رؤسا کانون‌ها و انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا، مسافر، کامیونداران و رانندگان در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز