خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با هیئت اندیشمندان دینی کلیساهای امریکا تاکید کرد:

حضوراندیشمندان بزرگ دینی در اصفهان در تحکیم و تعمیق روابط ایران و آمریکا موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۷۸

اگرفرهنگ و سنت و ادیان مدهبی به خوبی به جوامع شناسانده شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

استاندار اصفهان در دیدار با هیئت اندیشمندان دینی کلیساهای امریکا، گفت: نوع ارتباط، تعامل و همراهی پیروان ادیان مختلف توحیدی در اصفهان الگوی بسیار خوب و کم سابقه برای همه ی جهان است و ما به این تعاملات افتخار می کتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور؛ با بیان اینکه اصفهان از لحاظ ادیان توحیدی جایگاه ویژه ای را در کشور دارد، گفت: تمدن شیعی در اصفهان شکل گرفته است و این استان مرکز تمدن شیعی است. و در این راستا همایش های متنوع ادیان توحیدی به صورت سالانه و به همت مرکز ادیان توحیدی اصفهان در این استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه حضوراندیشمندان بزرگ دینی در اصفهان در تحکیم و تعمیق روابط ایران و آمریکا کمک خواهد کرد ادامه داد: اگرفرهنگ و سنت و ادیان مدهبی به خوبی به جوامع شناسانده شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به دیدارهای مستمرخود با رهبران ادیان توحیدی در استان، گفت: تعاملات بسیار خوب دولت و رهبران ادیان توحیدی باعثشده است که در مناسبت های دینی هردو گروه تعاملات بسیار خوبی دیده شود و ما به این روابط مسالمت آمیز و توام با احترام متقابل افتخار می کنیم.

استانداراصفهان به احیای صفاخانه اشاره کرد و افزود: صفاخانه مرکز گفتگوی ادیان توحیدی با سابقه ی صد ساله است و معتقدیم با احیای این صفاخانه روابط بین پیروان ادیان توحیدی عمیق تر می شود.

وی با اشاره به حضور ادیان توحیدی در استان اصفهان گفت: پیروان ادیان توحیدی سالهاست که در این استان به صورت کاملا مسالت آمیز و با احترام متقابل در کنار هم زندگی می کنند. نوع ارتباط و تعامل و همراهی پیروان ادیان مختلف توحیدی در اصفهان الگوی بسیار خوب و کم سابقه برای همه ی جهان است.

استاندار اصفهان افزود: این افراد عمق دین باوری، ایمان و اعتقاد مردم به نظام و رهبری را به خوبی درک خواهند کرد و تصویر درستی از ایران را برای جهانیان منعکس خواهند کرد.

زرگرپور اظهار داشت: مردمان استان اصفهان، مردمانی پاک نهاد، متدین، انقلابی و سخت کوش هستند و بیشتر خیزش های اسلامی و دینی از اصفهان شکل گرفته است. این موضوع را می تواند در همه ی نقاط شهر مشاهده کرد.

استاندار اصفهان یادآور شد: این گروه در راستای کمک به صلح جهانی و منطقه ای به ایران سفر کرده اند و باور دارم که انسان های فرهیخته؛ اندیشمند و خدایی از کشورهای مختلف می توانند مبلغین خوبی برای کشور ایران باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز