خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

تمام شعائر دین اسلام با دلایل عقلی اثبات می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۳۸

پیام دین اسلام پیام عقلی است و برای تمام پرسش‌های پیرامون دین دلیل و مطق عقلی و نقلی داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در قرآن ۱۱ دلیل پیرامون حجاب داریم، گفت: تمام شعائر دین را می‌توان با دلیل محکم عقلی اثبات کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، آیت‌الله سیدابولحسن مهدوی درهمایش سمت خدا که به همت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان برگزار شد، با تشکر ازمسئولان برگزاری این مراسم اظهار داشت: همه ما باید بصیرت در دین داشته باشیم و اگر کسی را دعوت به سمت خدا می‌کنیم، دعوتمان باید از روی بصیرت باشد و باید به اینکه توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در زیارت آل یاسین، نخستین سلامی که به حضرت حجت داده می‌شود السلام علیک یا داعی الله و ربانی آیاته بوده، یعنی به کسی که دعوت کننده به سوی خدا است سلام و صلوات می‌فرستیم و به خواهرانی که دعوت کننده به سمت دین هستند، باید بگویم دین خدا یک دین عقلانی بوده بنابراین دعوت به سوی دین خدا هم باید توام با دلیل و منطق باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند در آیه ۱۰۸ سوره یوسف می‌فرماید که ای پیامبر بگو این راه من است و همه را به سمت خدا دعوت می‌کنم و این دعوت من علی بصیره بوده که این علی بصیره باید توجه کنیم که ۲ معنا دارد یکی اینکه اگر دعوت به سوی خدا می‌کنم، دعوت من همراه با بصیرت بوده یعنی پیامبر می‌گوید من راه را کاملا می‌شناسم و چون بصیرت دارم، بقیه را دعوت می‌کنم.

وی گفت: اما معنای دوم آن شاید این باشد که مردم را به بصیرت دعوت می‌کنم یعنی از روی تعقل و بصیرت به دنبال من حرکت کنید و نه از روی تعبد و تقلید که این فرمان دین است و به دنبال آن پیامبر میفرماید هم من این چنین هستم هم ۱۲ امام پس از من این چنین هستند.

وی اظهار کرد: یک بار خانم دانشجویی نزد من آمد و گفت من مسیحی هستم اما خدا را قبول ندارم من به او گفتم اگر دلیل بشنوی، می‌پذیری یا می‌خواهی لجبازی کنی؟ گفت آمدم که بشنوم و من یکی از دلایل اثبات وجود خدا را برایش بیان کردم او نیز در همان جلسه پذیرفت و منقلب شد و من فهمیدم که گمشده‌اش دلیل بوده که آن را پیدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شما ممکن است با کسانی که که در وجود خدا تردید دارند ارتباط داشته باشید پس باید بدانید ما هیچ وقت دنبال تحمیل عقیده نیستیم دین ما دین استدلالی است و در همه زمینه‌ها دلیل داریم و تمام عقایدمان را با دلیل بیان می‌کنیم وقتی شخصی با دلیل و منطق چیزی را بپذیرد، در عمل آن را اجرا می‌کند و دیگر نباید نگران بعد از آن باشیم.

وی با بیان اینکه در قرآن ۱۱ دلیل پیرامون حجاب داریم، خاطرنشان کرد: اگر کسی خواهان دلیل برای حجاب است و در گوشه‌ای از آن شک دارد، دلیل عقلی برای حجاب می‌‌آورم و اصلا تمام شعائر دین را می‌توان با دلیل محکم عقلی اثبات کرد.

آیت‌الله مهدوی افزود: در شبکه‌های ماهواره‌ای به ما توهین می‌کنند دلیل آن این است که نمی‌توانند با عقل دلایل ما را نقض کنند به قول شخصی در تاریکی می‌رقصند و فحاشی می‌کنند.

وی اظهار کرد: پیام دین ما پیام عقلی است و برای تمام پرسش‌های پیرامون دین دلیل و مطق عقلی و نقلی داریم بنا بر این سعی کنید هم بصیرت داشته باشید و هم دیگران را به بصریت دعوت کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز