خبرگزاری کار ایران

دردانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه؛

برگزاری سمینار عوارض و پیامدهای مصرف مواد مخدر صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۳۴

با همکاری اداره بهزیستی و شبکه بهداشت شهرستان مبارکه، سمینار عوارض و پیامدهای مواد مخدرصنعتی درسالن اجتماعات واحد مبارکه با حضور محمودی، رییس اداره بهزیستی مبارکه، دکتر موسوی نسب پزشک بهداشت و روان شبکه بهداشت، استادان و دانشجویان برگزارشد.

با همکاری اداره بهزیستی و شبکه بهداشت شهرستان سمینار عوارض و پیامدهای مواد مخدرصنعتی درسالن اجتماعات واحد مبارکه با حضور محمودی، رییس اداره بهزیستی مبارکه، دکتر موسوی نسب پزشک بهداشت و روان شبکه بهداشت استان، استادان و دانشجویان برگزارشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رییس اداره بهزیستی مبارکه درجمع دانشجویان به ایرادسخنرانی پرداخت ایشان درابتدا ۱۱گروه مواداعتیادآور را معرفی نمود ودردسترس بودن وسودوتجارت جهانی را ازعلل مهم افزایش اعتیاددرجامعه عنوان کرد.

وی افزایش حوادثدر رانندگی، خودکشی، توهم شنوایی، جرائم خانوادگی و آدم کشی را از پیامدهای اعتیاد برشمرد و با اشاره به اثرات مخرب، تریاک، شیشه و… اظهار داشت: مصرف مواد الکلی، مثلثشومی را ایجاد می کند که انحرافات جنسی و عوارض روانی را بدنبال خواهد داشت.

در این مراسم همچنین دکتر موسوی نسب، پزشک بهداشت وروان شبکه بهداشت استان گفت: مسائل و معضلات اجتماعی در کشور کم نیست و شیشه یکی از آسیب‌هایی اجتماعی است که با درگیر کردن قشر جوان آثار ناگواری از خود برجای گذاشته است. وی در رابطه با اینکه مصرف‌کنندگان شیشه واقعاً می‌توانند ترک کنند یا خیر اظهار داشت: اغلب مراجعه‌کنندگانی که گرایش به مواد مخدر از هر نوعی دارند، در پاسخ به این‌که آیا ترک کرده‌ای می‌گویند: ۱۰ بار ترک کردم اما… این بدین مفهوم است که فرد، بدون زمینه قبلی اقدام به ترک کرده و چون شرایط برایش هیچ تغییری نکرده با کوچک ترین خلأ دوباره به مصرف مواد رو آورده است. بنابراین باید عواملی که باعثاین موضوع شده است را از بین برود و تا زمانی که این عوامل وجود دارد فرد نخواهد توانست مصرف مواد را به‌ طور قطعی کنار بگذارد.

موسوی نسب ادامه داد: معضلات مالی و اقتصادی، در دسترس بودن مواد مخدر، برگزاری پارتی‌ها و جشن‌هایی که با این هدف شکل می‌گیرد باید از زندگی فرد رخت بربندد.

وی در مورد نقش دولت برای پیشگیری و درمان این معضل گفت: بروز مفاسد اجتماعی ناشی از وجود اقتصاد بیمار است. بنابراین لازم است اقتصاد در کشور راه جدیدی را تجربه کند، همچنین در کنار اقتصاد، موضوع مهم دیگر رفع معضل بیکاری در بین جوانان است. بیکاری در ابتدا نوعی بیماری است، اما در نهایت منجر به بیعاری در فرد می‌شود این در حالی است که شخصی که کار دارد فرصت فکر کردن به مواد مخدر و هر مفسده دیگری را ندارد، اما همین که فرد بیکار و بی‌هدف باشد فرصت پیدا می‌کند به موضوعات دیگر بپردازد.

پزشک بهداشت و روان شبکه بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه خداوند همه تملکات ما را منوط به سعی و تلاش می‌کند به‌طوری که در کتاب آسمانی آمده است «انسان صاحب هیچ چیزی نیست مگر این‌که برای آن سعی و تلاش کرده باشد.» ادامه داد: موضوع بعدی فقر فرهنگی است که به آن دچار هستیم. فرهنگ در جامعه ما در زمینه آموزش خوب حرکت کرده، اما در پرورش دچار انحطاط شده است. تا جایی که دلتان بخواهد افراد با تحصیلات بالا در کشور وجود دارند اما در پرورش و دستیابی به خرد بسیار عقب مانده‌ایم. بنابراین نقش دولت برای رهایی از موضوع اعتیاد، در دو زمینه اقتصاد و فرهنگ قابل اهمیت است و حل مشکلات موجود دراین دو محور بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را درمان خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز