خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن بتن اصفهان:

صدور مجوزهای بی رویه، تولید بتن را با مازاد روبرو کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۱۰

صدور مجوزهای زیاد در بخش بتن عرضه و تقاضا را ناهماهنگ کرده و باعثعرضه مازاد آن شده است.

رییس انجمن صنفی بتن آماده خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با انتقاد از صدور مجوزهای زیاد در بخش تولید بتن، گفت: این مجوز‌ها عرضه و تقاضا را ناهماهنگ کرده و باعثعرضه مازاد شده است و از آنجا که بتن آماده محصولی فاسدشدنی است، نمی‌توان آن را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی حاج رسولی‌ها در مجمع عمومی عادی انجمن صنفی بتن آماده استان اصفهان اظهار داشت: ارسال بتن به شهرستان‌های اطراف اصفهان که حدود ۲۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارند، از جمله راه حل‌های این مسئله است که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت‌و‌گوهایی انجام داده بودیم که با عوض شدن رییس سازمان، پیگیری‌ها را با مدیر جدید ادامه می‌دهیم.

حاج رسولی‌ها تصریح کرد: صدور مجوزهای جدید، آمار ایجاد اشتغال را در ظاهر بالا می‌برد اما اشتغال را در کارگاه‌های قدیمی کاهش می‌دهد.

وی با انتقاد از بچینگ کارگاهی که بدون نظارت، بتن آماده تولید می‌کند، گفت: وعده‌هایی داده‌اند که مجوزی برای این روش تولید بتن صورت نگیرد.

رییس انجمن صنفی بتن آماده خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: قرار است برای اولین بار در استان اصفهان به صورت پایلوت، بتن با مقاومت ۵۰ مگاپاسکال به تولید و مصرف برسد.

حاج رسولی‌ها گفت: هدف انجمن حفظ حقوق تولید کننده و مصرف کننده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم در ادامه جلسه و با شنیدن مشکلات بتن کاران، گفت: وضعیت تولید و صنعت در همه بخش‌ها امروز با پیچیدگی‌های زیادی روبروست. سیدعبدالوهاب سهل آبادی افزود: مشکلات زیادی بر سر راه تولید وجود دارد، از یک سو مالیات‌ها افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر حق بیمه‌ها.

وی با اشاره به افزایش حقوق دولتی معادن گفت: در برهه‌ای هم حقوق دولتی معادن به ۶۰۰ برابر افزایش پیدا کرد.

وی ابراز کرد: به وزیر صنعت پیشنهاد داده‌ایم به عنوان اقدامی خاص برای روز صنعت، مشکل ارزش افزوده واحدهای تولیدی را حل کند.

وی با بیان اینکه از دولت خواسته بودیم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را به تعویق بیندازد، ادامه داد: متاسفانه این کار انجام نشد و درحالی که تولید با بالا رفتن هزینه‌ها روبرو شده است، اجازه افزایش قیمت محصول را نمی‌دهند.

وی دفاع از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده، بالا بردن کیفیت محصول و انجام امور آموزشی با این هدف، هدایت اعضا در جهت رشد و پیشرفت و به روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری اعضا و ترویج فرهنگ مشتری مداری را از جمله وظایف انجمن‌ها برشمرد.

سهل آبادی بیان داشت: اعضای انجمن‌ها باید دست در دست هم برای رفع مشکلات تولید تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز