خبرگزاری کار ایران

آتش‌سوزی در واحد روغن پرکنی نفت سپاهان

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۰۸

اکنون آتش مهار شده و احتمال می‌رود تا یک ساعت دیگر محل آتش‌سوزی در پالایشگاه اصفهان به طور کامل تحت کنترل در آید.

ساعت ۴:۴۰ دقیقه بامداد چهارشنبه(۷ خرداد) قسمتی از پرکن روغن و وسایل بشکه‌های پلی‌اتیلن پالایشگاه اصفهان دچار حریق شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان با اشاره به اینکه قسمتی از واحد روغن‌پرکنی شرکت نفت سپاهان در شمال غرب اصفهان صبح امروز دچار آتش سوزی شد گفت: انبار نگهداری مخازن و بشکه‌های ۲۲۰ لیتری روغن پالایشگاه ساعت ۵ صبح در قسمت روغن پراکنی در ظروف پلاستیکی این واحد پالایشگاهی دچار حادثه شد.
آتشپاد بهزاد بزرگزاد اظهار داشت: این حادثه که در انبار نگهداری مخازن در درون پالایشگاه رخ داد، موجب شد حریق بسیار بزرگی رخ دهد، به گونه‌ای که می‌توان ابر ناشی از دود سیاه آن را در بالای شهر مشاهده کرد.
وی عنوان داشت: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از حضور در محل و پرداختن به اطفاء حریق، هشدارهای لازم را به مردم ساکن در مناطق اطراف داده و همچنین در ستاد مرکزی متخصصین و مهندسین شیمیایی به بررسی تبعات این رخداد و تاثیرات آن از نظر زیست محیطی پرداختند.
وی گفت: گرچه وسعت حریق با توجه به مواد قابل اشتعال درون آن بسیار زیاد بود اما خوشبختانه عکس العمل نیروهای آتش نشانی باعثشد تا از سرایت آن به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمده و در ساعت ۹:۲۸ دقیقه اطفاء شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان تصریح کرد: برای مهار کردن آتش نیرو‌ها در دو رینگ وارد شدند که رینگ اول نیروهای امدادی و رینگ دوم عملیات پشتیبانی و تدارک به مهار آتش پرداختند.
وی با بیان اینکه ۳۵ دستگاه خودرو سنگین و ۹۰ نیروی آتش نشان ۲۰ نفر مسئول و افسر شیفت و معاون عملیات به محل آتش‌سوزی به محل حادثه اعزام شده‌اند و آتش تحت کنترل قرار گرفته است ادامه داد: اکنون آتش مهار شده و احتمال می‌رود تا یک ساعت دیگر محل آتش‌سوزی در پالایشگاه اصفهان به طور کامل تحت کنترل در آید.
آتشپاد بزرگزاد افزود: آتش نشانان در حال کوچک کردن حلقه آتش هستند و حریق را از فضای بزرگ به یک سوله محدود کرده‌اند که در صورت عدم بروز حادثه غیر مترقبه در محل، خطر جدی این آتش سوزی رفع شده است.
وی گفت: در شمال غرب شهر اصفهان تعدادی واحد پالایشگاهی مستقر است که شرکت نفت سپاهان انواع روغن‌های صنعتی و خودرو را تولید می‌کند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین با توجه به اهمیت قضیه در محل ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان کمیته‌ای با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران، آتش‌نشانی، اداره آب، برق، محیط زیست، فرماندهی نیروی انتظامی، راهور، اورژانس و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل و برای مهار این آتش‌سوزی تصمیماتی گرفته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز