خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۴۵

شهردار اصفهان نماینده بیش از ۱۲۰۰ شهرداری کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شد.

انتخابات شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با حضور شهرداران منتخب استان‌ها برگزار شد و شهرداران استان‌ها سوابق کاری و برنامه‌های پیشنهادی خود را اعلام نمودند سپس با رای شهرداران استان‌های حاضر در جلسه، سه عضو اصلی شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزیده شدند.
به گزارش ایلنا و بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری اصفهان؛ در نتیجه این رای گیری صادق نجفی شهردار تبریز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان و مهدی عبوری شهردار ساری به عنوان سه عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتخاب شدند.
عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس، اسماعیل نعمت‌زاده شهردار گلستان و محمودرضا شیرازی شهردار آبادان نیز به عنوان سه عضو علی البدل شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتخاب شدند.
به موجب اساسنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای سازمان از جمله ارکان سازمان می‌باشد و متشکل از معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور به عنوان رئیس شورا، نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و ۳ نفر از شهرداران کشور به انتخاب شهرداران است.
بر اساس این اساسنامه، بررسی و تصویب بودجه اصلاح بودجه و متمم بودجه و بیلان و تفریغ بودجه و برنامه یکساله و پنجساله فعالیتهای سازمان، بررسی و تصویب آئین نامه‌های مورد نیاز سازمان اعم از استخدامی مالی و معاملاتی حسب پیشنهاد رئیس سازمان، اعلام نظر و تصویب تشکیلات سازمان و یا اصلاح آن حسب پیشنهاد رئیس سازمان و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و انتخاب حسابرس(بازرس) از میان حسابرسان(بازرسان) رسمی کار‌شناسان رسمی دادگستری برای مدت یکسال با حکم رئیس سازمان و تعیین حق الزحمه حسابرس(بازرس) از وظایف شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان شده است.

همچنین موافقت با تاسیس شرکت و موسسات و مراکز وابسته به سازمان با پیشنهاد رئیس سازمان وموافقت وزیر کشور با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه، موافقت با تاسیس اتحادیه سازمانهای وابسته به شهرداری‌ها با پیشنهاد رئیس سازمان اساسنامه اتحادیه پس از تصویب شورای سازمان با امضا رئیس سازمان ابلاغ می‌شود و انجام وظایف وزارت کشور راجع به تصویب اساسنامه موسسات و سازمانهای وابسته به شهرداری‌ها موضوع بند ۱۵ ماده ۷۱ قانون(تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳ / ۷۵ و ابلاغ آن با امضا رئیس سازمان از دیگر مسئولیت‌های این شورا می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز