خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارتش در منطقه فارس و کهکیلو و بویر احمد و مسئول برگزاری رزمایش بیت المقدس۲۶:

تاکتیک‌های جدید نظامی برای مقابله با دشمن در رزمایش بیت المقدس ۲۶ به نمایش گذاشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۰۰

در رزمایش بیت المقدس ۲۶ تاکتیک‌های جدید متناسب با اهداف دشمن به نمایش گذاشته شد که هدف و منظور اصلی در این رزمایش ارتقای توان برای صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده ارتش در منطقه فارس و کهکیلو و بویر احمد و مسئول برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۶ با اشاره به اینکه تست موشک‌های «دهلاویه»، «تندر» و «توسن» برای نخستین‌بار در رزمایش بیت‌المقدس۲۶ صورت گرفت اظهار داشت: در روز دوم خرداد موشک نازعات و فجر۵ با موفقیت شلیک شد و در سوم خرداد نیزموشک‌های دهلاویه، تندر و توسن برای نخستین بار تست می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیرسرتیپ دوم حسین محمدی، با بیان اینکه رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ از درروز سوم خرداد با حضورفرمانده نیرو زمینی ارتش در اصفهان آغاز شد ادامه داد: در این رزمایش موشک‌های «سهند» و «تاو» نیز در منطقه نصرآباد اصفهان به صورت موفقیت‌آمیز شلیک شدند.

وی بابیان اینکه موشک «سهند» توسط پدافند ارتفاع پست شلیک شد اظهار داشت: رزمایش بیت المقدس در سه مرحله صورت گرفت که در مرحله اول طرح‌ریزی رزمایش سه روز به‌طول انجامید و در مرحله دوم نیز موشک‌های راهبردی در منطقه عمومی کاشان با موفقیت اهداف دشمن را نابود کردند، ودر مرحله سوم نیز پدافند در سطح انجام شد و براساس برنامه‌ها دشمن را زمین‌گیر می‌کنیم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس تصریح کرد: گروه‌های شرکت کننده در این رزمایش تیپ‌های پیاده، هوابرد، زرهی، انواع گروه توپخانه، هوانیروز و نیروی هوایی بودند که هدف و منظور اصلی در این رزمایش ارتقای توان برای صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

امیر محمدی با اشاره به اینکه در رزمایش بیت المقدس۲۶ تاکتیک‌های جدید متناسب با اهداف دشمن به نمایش گذاشته می‌شوند گفت: در این رزمایش موشک «دهلاویه» توسط سکوی زمینی و موشک «توسن» نیز توسط نفربر BMP۲ شلیک شد.

وی بیان داشت: همچنین شلیک موشک «تندر» توسط «تانک T۷۲S» در رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ اصفهان بود و شلیک موشک «تاو» نیز توسط بالگردهای کبری با موفقیت اهداف دشمن را نابود کرد.

مسئول برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۶ تاکید کرد: در عملیات استفاده از موقعیت، تعداد ۱۰ تانک T۷۲S به صورت آتش حرکت و خیز متوالی به دشمنان نزدیک شده و با موفقیت، ادوات دشمن را هدف قرار دادند.

وی افزود: روز گذشته(دوم خرداد ماه) موشک نازعات و فجر۵ با موفقیت در منطقه مرنجاب کاشان شلیک شدند و امروز(سوم خرداد ماه) نیز موشک‌های دهلاویه، تندر و توسن برای نخستین بار در نصر آباد اصفهان تست شدند.

وی با بیان اینکه انجام عملیات «شناسایی عامل شیمیایی دشمن فرضی» در رزمایش نزاجا نیز صورت گرفت تاکید کرد: بعد از شیلک موشک‌های «سهند» و «تاو» و همچنین «دهلاویه»، «توسن» و «تندر» در رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ اصفهان، عملیات حمله شیمیایی دشمن فرضی و مقابله با آن در منطقه انجام شد. دشمن در این بخش تک شیمیایی و حمله شیمیایی را در منطقه خودی اجرا کرده و دسته جنگ‌های نوین(ش. م. ه) وارد منطقه شدند. نیروهای خودی نیزضمن شناسایی عامل شیمیایی بکار رفته شده، نسبت به رفع آلودگی منطقه اقدام کردند.

امیر محمدی، تصریح کرد: در رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ نیز برای نخستین‌بار از توپ خود‌کشش نیز رونمائی شدکه در واقع توپ کشش را به توپ خودکشش تبدیل مرده است.

ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس و کهکیلو و بویر احمد تاکید کرد: تا قبل از ساخت این توپ توسط متخصصان کشورمان فقط یک کشور تکنولوژی ساخت آن را در دست داشته و این توپ در پشتیبانی آتش کمک بسیاری می‌کند و مهم است که توجه کنیم این دستاورد بزرگ در حالی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که ما در تجهیزات و صنعت دفاعی در تحریم کامل هستیم.

وی گفت: علاوه بر شرکت قرارگاه مرکزی پدافند هوائی در این رزمایش، یگان‌های نظامی اصفهان نیز پشتیبانی آتش را برعهده دارند.

امیر محمدی اضافه کرد: پشتیبانی هوائی در این رزمایش نیز بر عهده پایگاه هشتم بوده و پایگاه هوانیروز نیز پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد و گروه پهبادی و یگان‌های پهباد نیروی زمینی مسئولیت خود در قسمت‌های تاکتیکی را انجام می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز