خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی نیروی زمینی ارتش خبر داد:

استفاده از سلاح‌ها و مهمات جنگی در رزمایش بیت المقدس برای افزایش توان رزم ارتشیان

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۴۰

شبیه‌ساز بالگرد شنوک که از پیچیده‌ترین شبیه‌سازها در سطح دنیا است توسط جهاد خودکفائی هوانیروز اصفهان ساخته شده ودر رزمایش بزرگ بیت‌المقدس ۲۶ در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان رونمایی می شود.

معاون آموزشی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ بیت‌المقدس ۲۶ در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان و منطقه عمومی کاشان گفت: در این رزمایش شبیه‌ساز بالگرد د شنوک که از پیچیده‌ترین شبیه‌ساز‌ها در سطح دنیا است و توسط متخصصان جهاد خود کفائی هوانیروز اصفهان ساخته و عملیاتی شده است رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیر سرتیپ دوم شکوهی؛ گفت: شنوک که یکی از پیشرفته‌ترین شبیه سازهای دنیاست توسط خارجی‌ها در مرکزآموزش شهید وطن‌پور نصب شده اما از حالت عملیاتی خارج شده بود که در طول یک سال گذشته توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز و مرکز آموزش وطن‌پور آماده شده و توسط امیرپوردستان در این رزمایش راه اندازی مجدد می‌شود.

وی با بیان اینکه در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان علاوه بر تیراندازی موشکی و راکتی در بردهای مختلف، سلاح‌های جدید که توسط جهاد خود کفایی ارتش تهیه شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد اظهار داشت: در این رزمایش از انواع سلاح‌های یکبار مصرف نیز استفاده می‌شود و: انواع تیربار‌ها، خمپاره‌اندازهای خودکار و موشک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخنگوی رزمایش بیت المقدس۲۶ با اشاره به دستاوردهای جدید رزمایش تاکید کرد: رزمایش و اجرای عملیات موشکی در کاشان همزمان با منطقه نصرآباد، اجرای تیراندازهای موشکی و راکت اندازهای در بردهای مختلف، رونمایی سلاح و تجهیزات جدیدی که توسط سازمان خودکفایی نزاجا تهیه شده مانند انواع هشدار دهنده‌های الکتریکی، اخلال گر، استفاده از سلاح‌های مختلف یکبار مصرف، موشک بازوکا، کاتیوشای کامپوزیتی، آرپی جی تیربار ۲۳ میلیمتری و خمپاره انداز که به صورت خودکار اجرای آتش می‌کنند، مین گذاری و کنترل از راه دور که تاکتیک زمین مسلح را ایجاد کند، شلیک انواع موشک‌ها موارد دیگر از این جمله است

وی با بیان اینکه در رزمایش بیت المقدس ۲۶، عملیات موشکی در کاشان برگزار می‌شود، افزود: در این رزمایش زبده‌ترین خلبانان شرکت می‌کنند.

امیر شکوهی، با بیان اینکه در این رزمایش می‌ن‌گذاری‌ها از راه دور و با حداقل تجهیزات و نفرات کنترل می‌شوند، اظهارداشت: هدف از اجرای رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ ارتقای دانش نظامی دانشجویان دوره عالی است و طرح‌ریزی آن دو طرفه بوده و زبده‌ترین خلبانان و توپخانه‌ها در این رزمایش وارد می‌شوند.

معاون آموزشی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در رزمایش بیت المقدس ۲۶ از سلاح‌ها و تجهیزات کاملا جنگی و واقعی استفاده می‌شود، گفت: در این رزمایش علاوه بر اینکه ماموریت کلیه رسته‌ها انجام می‌شود، عملیات شناسائی با رزم، هلی‌برن و ضد هلی‌برن نیز اجرا می‌شود.

سرتیپ دوم شکوهی با توضیح اینکه بالگرد‌های هوا نیروز در این رزمایش به صورت گسترده حضور دارند، تصریح کرد: در این رزمایش از آتش توپخانه، تمام کالیبرهای توپخانه و رسته‌های مخابراتی و پشتیبانی نیز استفاده می‌شود و همه این موارد در راستای عملی کردن منویات فرمانده معظم کل قوا است..

سخنگوی رزمایش بیت المقدس ۲۶ تاکید کرد: این رزمایش در روز سوم خردادماه از ساعت ۸ صبح در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان و کاشان با اجرای عملیات موشکی همزمان آغاز می‌شود.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: برگزاری این رزمایش به منظور تکمیل آمرزش‌های نیروهای افسری ارتش پس از ۴۰ هفته دوره‌های آموزش در مراکز تخصصی ارتش و تطبیق این آموزش‌های تئوری با وادی عمل به منصه ظهور رساندن ظرفیت‌های بالقوه افسران و نیروهای ارتشی در صحنه واقعی است.

وی ادامه داد: با توجه به تهدیدات فرامنطقه‌ای دشمنان درباره «گزینه‌های روز می‌ز» و با نگاهی به جنگ‌های آسیای میانه(بالکان) این مطلب روشن می‌شود که نیروهای مسلح باید آمادگی بالایی در این زمینه داشته باشند و این آمادگی به جز اجرای اموزش‌ها، رزمایش‌ها و تمرینات تاکتیکی به دست نمی‌آید.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت عالی رزمایش بیت المقدس ۲۶: یکی از آموزش‌های با ارزش برای افسران دوره است تا عملا در صحنه حضور پیدا کرده و با تکنیک‌ها و تکتیک‌های جدید و سلاح‌هایی که توسط سازمان خودکفایی ناجا، سازمان دفاع، توسط خود یگان نیروی زمینی در صحنه‌های عملیاتی و آموزشی ساخته می‌شود.

سخنگوی رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ گفت: ‌یکی از ویژگی‌های بارز رزمایش بیت‌المقدس ۲۶، طرح‌ریزی و اجرای آن بر‌اساس ساختار و تاکتیک و شیوه‌های نوین جنگ‌های ناهمتراز متناسب با نوع تهدیدات است.

وی با گرامیداشت ساروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: بیت المقدس از بزرگ‌ترین عملیات سال‌های دفاع مقدس و جنگ‌های طول تاریخ است و همه ساله دانشجویان دوره عالی که فرماندهان سطوح میانی ارتش هستند به منظور تکمیل و تطبیق عملی عملی آموزش‌های تئوری خود و شرکت در طرح ریزی و اجرای عملیات در این رزمایش شرکت می‌کنند.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: این رزمایش در زمینی با ابعاد ۲۰ در ۴۰ کیلومترمربع از ۳۰ اردیبهشت تا سوم خرداد به مدت پنج روز در حال برگزاری است.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش بیان کرد: پس از توقف، دشمن به منظور اینکه بتواند به پیشروی خود ادامه دهد یک عملیات هلی برن را به منظور مسدود کردن عقبه نیروهای خودی و از میان بردن میل جنگی به مرحله اجرا می‌گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز