خبرگزاری کار ایران

ارشد نظامی منطقه فارس و مسئول برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۶ تاکید کرد:

افزایش توان نیروهای مسلح برای رسیدن به امنیت پایدار و توسعه اقتصادی، سیاسی هدف نهایی رزمایش بیت المقدس است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۳۹

رزمایش بیت المقدس ۲۶ با حضور گسترده یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، یگان‌هایی از اصفهان و تهران، گروه مهندسی بروجرد و مراکز آموزش فرهنگی با پشتیبانی تیزپروازان نیروی هوایی و هوانیروز در منطقه‌ نصرآباد سوم خرداد برگزار می شود.

ارشد نظامی منطقه فارس، کهکیلو و بویر احمد و مسئول برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۶ گفت: این رزمایش با حضور گسترده یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، یگان‌هایی از اصفهان و تهران، گروه مهندسی بروجرد و مراکز آموزش فرهنگی با پشتیبانی تیزپروازان نیروی هوایی و هوانیروز در منطقه‌ نصرآباد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیر سرتیپ دوم حسین محمدی، با بیان اینکه هدف رزمایش بیت المقدس ایجاد تفکر سیستمی و تعامل میان تمامی رسته‌های نظامی است ادامه داد: از دیگر اهداف این رزمایش افزایش توان نیروهای مسلح به منظور رسیدن به یک امنیت پایدار و به تبع آن توسعه اقتصادی و سیاسی است.

وی بیان داشت: ارتقای سطح آموزشی دوره‌های عالی رسته‌های مختلف نزاجا در طرح‌ریزی، اجرا و هدایت عملیات تاکتیکی در شرایط مشابه رزم واقعی، بهره‌گیری از تجارب حاصله از جنگ تحمیلی و جنگ‌های اخیر در منطقه و انتقال آن به دانشجویان و ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای مسئولیتی که به آن‌ها واگذار می‌شود را از جمله اهداف دیگربرگزاری این رزمایش می‌باشد.

وی تصریح کرد: از جمله یگان‌های حاضر در این رزمایش تیپ ۳۷ زره‌ای و موثر در عملیات آفند و پدافند، تیپ ۵۵ هوابرد که یکی از یگان‌های استراتژیک نظام است، مرکز آموزشی زره‌ای، یگان پشتیبانی منطقه ۲ شیراز که پشتیبانی همه مناطق جنوب را بر عهده دارد و برخی از یگان‌های موثر اصفهان و تهران نیز حضور دارند.

فرمانده ارشد منطقه‌ نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتقال تجارب دفاع مقدس به دانشجویان، آموزش مدیریت بحران به شکل عملی، ارزیابی سلاح‌ها و تجهیزات نظامی ارتش و آزمایش آن‌ها و سنجش تصمیم‌گیری آموزش در شرایط بحرانی در کمترین زمان و با کمترین اطلاعات برای دانشجویان ارتش از جمله دیگر اهداف این رزمایش است.

وی بیان داشت: توان رزمی یک یگان نظامی سه مؤلفه اصلی دارد، نخست تجهیزات و ادوات فیزیکی است و قسمت عمده آنکه خمیرمایه تعهدات رزمی هم هست، بخش نامحسوس از جمله تعهد، انگیزه، ایمان، بصیرت و آموزش است.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه‌ نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دلیل کوتاه آمدن دشمنان در مقابل نیروهای ایران همین قسمت نامحسوس و شاخصه‌ها و مؤلفه‌های یادشده است و مؤلفه سوم، مسائل فیزیکی و ژئوپلتیک منطقه است.

وی با اشاره به رشادت‌های ارتشاین در طول دوره‌های مختلف انقلاب گفت: در طول سالیان پیش و پس از انقلاب ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده است و تقدیم ۴۸ هزار شهید و ۲۴۰ هزار جانباز کارنامه زرین ارتش را در طول این سال‌ها نشان می‌دهد.

ارشد نظامی منطقه فارس با بیان اینکه در وهله نخست هدف از رزمایش ارتقای توان رزمی است، تصریح کرد: توان رزمی یک یگان نظامی از سه مولفه اصلی تشکیل یافته است و برخلاف اینکه دنیا همیشه با تهدید سلاح می‌خواهد ما را مرعوب کند سلاح فیزیکی و تجهیزات کوچک‌ترین بخش این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از این مولفه‌ها ژئوپولوتیکی و موقعیت جغرافیایی است، بیان داشت: عوامل نامحسوس مانند تعهد، انگیزه، ایمان آموزش بصیرت و ولایت پذیری توان اصلی و مولفه اصلی غیررزمی است که کوتاه آمدن دشمنان در طول این سال‌ها به دلیل همین مسئله بوده است.

وی اضافه کرد: انتقال تجارب دفاع مقدس به دانشجویان، آموزش مدیریت بحران به شکل عملی، ارزیابی سلاح‌ها و تجهیزات نظامی ارتش و آزمایش آن‌ها و سنجش تصمیم گیری آموزش در شرایط بحرانی در کمترین زمان و با کمترین اطلاعات برای دانشجویان ارتش از جمله دیگر اهداف این رزمایش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز