خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

بهانه ای برای عدم جذب سرمایه در اصفهان نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۶۲

با توجه به آمادگی کامل استان اصفهان جهت پذیرش سرمایه و سرمایه گذار باید کلیه موانع سرمایه گذاری برطرف گردد و هیچ عذر و بهانه ای در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

استاندار اصفهان در گردهمایی مدیران کل اجرایی، معاونین و رؤسای روابط کار سراسر کشور که با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: با تعیین مهلت سه ماهه برای رفع موانع بانکی جهت سرمایه گذاری در استان، ‌ هیچ بهانه‌ای برای جذب سرمایه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور با اشاره به ظرفیت های عظیم استان در زمینه صنعت، میراثفرهنگی و معنوی، سیستم حمل و نقل، تولیدات آهن و فولاد، صنایع دستی و گردشگری و تأسیسات هسته‌ای، اظهار داشت: استان اصفهان ظرفیت های لازم برای حضور سرمایه گذاران را داراست.

وی به شرح وضعیت استان پرداخت و افزود: اصفهان یکی از استان های آلوده کشور است و با وجود هفت سال خشکسالی پی در پی، مسئله کمبود آب یکی از حیاتی ترین مسائل استان به شمار می رود.

زرگرپور با بیان اینکه یک میلیون کارگر در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد، تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان با وجود سرمایه گذاری های صورت گرفته، یک درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

وی تصویب طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده‌رود در شورای عالی آب، تدوین طرح جامع کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان با پیش بینی ۳۸ اقدام اساسی و تعیین مهلت سه ماهه برای بانک های استان جهت رفع موانع پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران را از جمله اقدامات و تصمیمات صورت گرفته برشمرد.

نماینده عالی دولت در استان از ارتباط خوب مجموعه استانداری با اتاق بازرگانی استان خبر داد و افزود: در جلسات شورای اشتغال مسئله سرمایه گذاری در استان به صورت جدی پیگیری می شود.

وی بیان کرد: با وجود ده هزار واحد صنعتی و یکصد هزار واحد تولیدی - صنفی در استان و به تبع آن حضور یک میلیون کارگر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی لازم است که وزارتخانه مربوطه نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.

استاندار اصفهان گفت: با توجه به آمار و ارقام بالای مراجعه کنندگان، ‌ واحدهای تنظیم روابط کار باید با صعه صدر برخورد نمایند چرا که کارگران بیشترین بار تولید کشور را به دوش می کشند.

وی بر اهمیت ایمنی در محیط کار تأکید کرد و متذکر شد: عدم وجود ایمنی و بروز حادثه، ‌حتی در یک مورد هم پذیرفتنی نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز