خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیته ایمنی استان اصفهان مطرح شد:

برای ارتقای حمل و نقل جاده‌ای، استفاده از تجهیزات روز دنیا الزامی است

کد خبر : ۱۶۹۷۴۷

توجه به حمل و نقل انسان محور و بررسی و رفع علت تصادفات راهی برای کاهش تصادفات جاده ای در استان اصفهان است

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در جلسه کمیته ایمنی استان اصفهان ضمن تشکر از اعضاء جلسه کمیته ایمنی که با تلاش وافر در کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۳ اقدامات مطلوبی را به انجام رساندند، گفت: امیدواریم با کاهش ۷/۵ درصدی کاهش تصادفات استان در سال ۹۲ انشاء اله در آینده شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در جاده‌های استان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ داریوش امانی با اشاره به اقدامات این اداره کل در نوروز ۹۳ از قبیل آموزش رانندگان، تعیین مدیر فنی در پایانه‌ها، تهیه فیلم ۱۵ دقیقه‌ای برای مسافران، نصب کارتهای ایمنی بر روی صندلی مسافران و پخش ۲۰ هزار فرم نظر سنجی برای مسافران اظهار داشت: بایداز تجهیزات روز دنیا درراستای ارتقای حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنیم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت جایگاه حمل ونقل جاده‌ای استان در کشور و یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد کشور گفت: در بحثحمل و نقل می‌بایست حمل و نقل انسان محور را نیز در سرلوحه قرار دارد و با تجزیه و تحلیل آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای نسبت به چاره جویی علت تصادفات و رفع آن‌ها اقدام کرد تا شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای در جاده‌های استان اصفهان باشیم.

محمد علی طرفه با اشاره به رتبه اول استان در جابه جایی بار تصریح کرد: مجموعه حمل و نقل استان با حساسیت بالایی برخوردار است و از این جهت باید در بحثنظارت فنی و تجهیزات در بخش جاده‌ها و نقاط حادثه خیز توجه ویژه بشود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه نتیجه آموزش‌ها در بخش حمل و نقل جاده‌ای مثبت ارزیابی می‌شود اذعان داشت: در کل تلفات جاده‌ای برون شهری و درون شهری برای ما قابل قبول نمی‌باشدو بحثنظارت فنی و سخت افزاری و فرهنگسازی باید به خوبی انجام شود.

طرفه افزود: آموزش‌ها و آمادگی‌های قبل از حادثه باید متناسب با و سعت و ظرفیت استان برای امداد رسانی صورت پذیرد.

وی از اقدامات موثر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در جهت کاهش تصادفات نیز سخن به میان آورد و راهکارهای زودبازده در جاده‌های استان اصفهان برای کاهش تصادفات را یادآور شد.

مدیربحران استانداری اصفهان نیز در ادامه جلسه به تلفات جاده‌ای کشور اشاره کرد و گفت: لازم است تصادفات جاده‌ای تحلیل و ریشه یابی شود.

منصورشیشه فروش با عنوان کردن طرح جامع عملیات کاهش تصادفات جاده‌ای افزود: این طرح با هدف کاهش رخداد حوادثپایه ریزی می‌شود.

گفتنی است جلسه کمیته ایمنی استان اصفهان به ریاست آقای طرفه سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان و به دبیری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان و با عضویت دفتر فنی استانداری اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی، پلیس راه، پلیس راهور، پزشکی قانونی، اورژانس، هلال احمر، صداوسیما، مدیریت بحران، مدیر دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری و شهرداری در محل دفتر سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز