خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان:

گسترش صنعت گردشگری باعثایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کلانشهر اصفهان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۰۵۴

با جذب ۲۰۰ هزار گردشگر در استان، سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان به چرخه اقتصادی کلانشهر اصفهان اضافه خواهد شد

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تکمیل زیرساخت‌های صنعت گردشگری را لازمه توسعه این صنعت در این شهر بیان کرد و گفت: برای تحقق این مهم تشکیل ستاد بحران گردشگری با حضور مدیریت استان، رئیس شورای اسلامی شهر، ‌ شهردار، مدیر کل میراثفرهنگی و گردشگری و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضروری‌است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سید کریم داودی عدم تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و کمبود هتل را مهم‌ترین موانع موجود در مسیر توسعه صنعت گردشگری در کلانشهر اصفهان دانست و افزود: با افزایش ۵ هزار تخت هتل در شهر اصفهان، سالانه بیش از دویست هزار گردشگر جذب خواهد شد.

وی با بیان اینکه با جذب ۲۰۰ هزار گردشگر سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان به چرخه اقتصادی شهر اضافه می‌شود تصریح کرد: با تحقق این مهم تحولی شگرف در بخش گردشگری، اشتغال و رونق اقتصادی کلانشهر اصفهان به وجود خواهد آمد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان لزوم حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت هتل سازی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کلانشهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش خطوط مستقیم هوایی بین اصفهان و شهرهای جهان، آماده سازی فضاهای شهری، ساماندهی تابلوهای راهنمای گردشگری، توسعه حمل و نقل درون شهری، ارتقاء و افزایش جاذبه‌های گردشگری، ‌ توسعه روش‌های الکترونیکی در بخش‌های جذب گردشگر، اطلاع رسانی و صدور ویزای گردشگران، آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و برنامه ریزی جهت جذب سرمایه گذاران در بخش گردشگری در کلانشهر اصفهان ضروری است.

داودی لزوم توسعه کیفی با رشد کالبدی شهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد و برنامه ریزی شهری را متناسب با برنامه ریزی منطقه‌ای در بحثتوسعه این شهر را ضروری دانست و اذعان داشت: کلانشهر اصفهان و شهرهای اطراف و اقماری آن باید در برنامه ریزی‌های توسعه شهری مورد مطالعه قرار گیرند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه اصفهان باید به گونه‌ای باشد که سرریز جمعیت شهر به شهرهای اقماری از جمله شاهین شهر، بهارستان، فولادشهر و مجلسی منتقل شود.

وی بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از توسعه کمی شهر اصفهان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: خروج صنایع آلاینده از این شهر و اطراف آن، توسعه خطوط مترو بین شاهین شهر، اصفهان و بهارستان باید در دستور کار مسئولان شهر و استان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز