خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد:

بیش از ۷۳ درصد نیروهای کار کشور فاقد مهارت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۱۵

گسترده شدن روح کارآفرینی برای ایجاد شور و شوق در بین جوانان جهت ورود به فعالیت های کارآفرینی و مولد در سراسر کشور ضرورت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۷۳ درصد نیروهای کار کشور فاقد مهارت هستند گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد بیکاری در کشورمان ساختاری است و بیکاری ساختاری از عدم انطباق کار با بازار کار ناشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ غلامعلی قادری؛ با اشاره به اینکه عدم مهارت‌های شغلی، کاهش کیفیت کار و پایین بودن بهره‌وری همچنین افزایش سوانح و حوادثناشی از کار را در پی دارد ادامه داد: در اسلام کار کردن برابر با جهاد ارزیابی شده و هر عمل شرافتمندانه‌ای که انسان را به رزق و روزی حلال برساند، عمل صالح است.

وی با بیان اینکه بازار کار همانند بازارهای دیگر مبتی بر عرضه و تقاضاست، گفت: برخی از تخصص‌ها و رشته‌ها که اکنون در دانشگاه‌های کشور ارائه می‌شوند بیش از نیاز بازار کار هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه لازمه داشتن اقتصاد قوی، اشتغال است، تاکید کرد: برای دست‌یابی به این هدف، سالیانه باید برای یک میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.

قادری، خلاق بودن را یکی از صفات خداوند بیان کرد و افزود: افراد باید ابتدا در زندگی خود را بشناسند و در راستای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: گسترده شدن روح کارآفرینی برای ایجاد شور و شوق در بین جوانان جهت ورود به فعالیت‌های کارآفرینی و مولد در سراسر کشور ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه کارآفرینی سبب ارزش آفرینی در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود، اظهار داشت: کارآفرینان در توسعه عدالت، کاهش فقر و رفع مشکلات جامعه بسیار تاثیر گذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز