خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد:

ایجاد چرخه پژوهش، فناوری و تجاری سازی طرح ها ازمهمترین مأموریت های دانشگاه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۴۴

مهمترین هدف تشکیل انجمن ها و قطب های علمی در دانشگاهها تمرکز گرایی، جلوگیری از موازی کاری ها در دانشگاه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی جامعه دانشگاهی کشور است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان؛ درنشست مشترک دبیر و اعضای شورای قطب های علمی کشورکه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری این نشست را بررسی مرجعیت علمی درحوزه های مختلف، آسیب شناسی قطب های علمی و آشنایی نزدیک مسئولین قطب های علمی با روند فعالیت های پژوهشی در دانشگاه صنعتی اصفهان است گفت: درحال حاضر۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیل می کنند که نیمی از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعالیت می کنند و از خدمات علمی ۴۷۰ عضو هیأت علمی در ۱۴ دانشکده و هشت پژوهشکده این دانشگاه استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید محمود مدرس هاشمی، با اشاره به کارنامه دانشگاه صنعتی اصفهان در آموزش و تربیت نیروی متخصص و نیز مأموریت های دیگرافزود: امکانات این دانشگاه ایجاد رضایت نسبی دانشجویان و دانش آموختگان را در پی داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، با تأکید بر این که این دانشگاه همواره در گره گشایی از مسایل و مشکلات کشور و درگیر شدن در فعالیت های صنعتی پیشتاز بوده است افزود: ایجاد چرخه پژوهش، فناوری و تجاری سازی نهایی از جمله مأموریت های مهمی است که با حمایت، برنامه ریزی و سیاست گذاری های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی ایجاد مرجعیت علمی در دانشگاه ها را از مهمترین اهداف تشکیل انجمن ها و قطب های علمی دانست و گفت: از این راه تمرکز گرایی، جلوگیری از موازی کاری ها در دانشگاه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی جامعه دانشگاهی کشور حاصل خواهد شد.

مدرس هاشمی، تولید هدفمند دانش کاربردی برای پاسخگویی به نیازهای کشور، دستیابی به آخرین یافته های علمی و تربیت نیروی متخصص، تصمیم سازی و آینده نگری را نیز از دیگر اهداف تشکیل قطب های علمی دانست و ابراز امیدواری کرد تا با آسیب شناسی و اتخاذ تصمیم های درست در این زمینه، راه غلبه بر مشکلات قطب های علمی کشور هموار شود.

دبیر شورای قطب های علمی کشور نیز در این نشست با تأکید بر این که هدف از تشکیل قطب های علمی جدید ایجاد ساختارهای نوین نبوده است، به سختی های کار گروهی در این قطب ها اشاره کرد و گفت: تقویت فرهنگ کار گروهی، سیاست گذاری و تصمیم گیری های مناسب و همراهی اعضای کادر اجرایی دولت از جمله ملزومات برای اثرگذاری واقعی قطب های علمی در جامعه به شمار می رود.

مظفر شریفی، بیان حرف های تازه علمی و تعریف مرزهای جدید دانش توسط نخبگان حاضر در قطب های علمی کشور را از نخستین اولویت ها برای ایجاد مرجعیت علمی عنوان کرد و افزود: دریافت نقطه نظرات قطب های علمی در تصمیم گیری های کلان کشور توسط مسئولین موجب تأثیر افزایشی این قطب ها در جامعه خواهد شد.

شایان ذکر است: در ادامه این نشست رؤسای شش قطب علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با ارایه گزارش هایی به تشریح روند فعالیت ها و برنامه های خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز