خبرگزاری کار ایران

شهرک صنعتی مورچه خورت با کمبود آب مواجه است؛

تصفیه‌خانه شهرک مورچه خورت ظرفیت تامین آب ۱۸۰ واحد صنعتی را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۰۹

تصفیه‌خانه مورچه خورت به عنوان پنجمین تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی کشور با تصفیه روزانه ۲هزار متر مکعب پساب، ظرفیت تامین آب مورد نیاز ۱۸۰ واحد صنعتی این شهرک را دارد.

رئیس گروه محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در بازدید خبرنگاران از تصفیه خانه شهرک صنعتی مورچه خورت با اشاره به اینکه این تصفیه خانه روزانه ۲هزار متر مکعب پساب را تصفیه می کند گفت: مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۸۰۰ مترمکعب پساب، در سال ۸۷ به بهره برداری رسید و مدول دوم که روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب پساب را تصفیه می کنند در دهه فجر سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سید علیرضا مومنی بابیان اینکه تصفیه‌خانه مورچه خورت پنجمین تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی کشور است که با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده اظهار داشت: باتوجه به اینکه آب موجود در این شهرک دارای شوری زیاد است و بسیاری از صنایع نمیتوانند از آن استفاده کنند، آب تصفیه شده در تصفیه خانه شهرک می‌تواند به عنوان منبع آب باکیفیت در صنایع استفاده شود.

مدیر بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک مورچه خورت در این بازدید ضمن معرفی بخش های مختلف این تصفیه خانه گفت: در حال حاضر ۲۱۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی مورچه‌ خورت فعالند و این تصفیه خانه ظرفیت آبرسانی به ۱۸۰ واحد صنعتی را داراست واگر مدول سوم نیز به بهره‌برداری برسد می توانیم آب مصرفی تمامی این واحد ها را تامین نماییم.

مهناز حیدری اذعان داشت: متاسفانه شهرک صنعتی مورچه خورت با مشکل کم آبی روبروست و آب مازاد مصرفی با تانکر از شهرستان های اطراف تهیه می گردد و گسترش فعالیت سیستم استحصال آب صنعتی ئ و راه اندازی مدول سوم این تصفیه خانه می تواند این مشکل رابرطرف کند.

وی خاطر نشان کرد: آب تصفیه شده با استفاده از سیستم استحصالی آب صنعتی در این تصفیه خانه علاوه بر صنایع برای آبیاری فضای سبز شهرک صنعتی مورچه‌ خورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

حیدری با بیان اینکه تصفیه خانه های شهرک های دیگر تنها مجهز به سیستم آزمایشگاهی شیمیایی هستنداذعان داشت: تصفیه خانه موچه خورت تنها تصفیه خانه‌ی دارای تصفیه‌خانه‌ی میکروبی است.

گفتنی است شهریور ماه سال جاری تصفیه‌خانه شهرک صنعتی جی نیز راه‌اندازی خواهد شد و احداثتصفیه‌خانه شهرک صنعتی راوند کاشان و منتظریه نجف آباد نیز در دستور کار قرار دارد.

شهرک صنعتی مورچه خورت در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان و در زمینی به وسعت تقریبی ۶۰۰ هکتار در ضلع شرقی جاده اصفهان - تهران واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز