خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

جشنواره شیخ‌بهایی می‌تواند باعثافزایش کارآفرینی در کشور ‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۰۱

صاحبان ایده در چنین جشنواره‌هایی فرصت پیدا می‌کنند نظرات، ابتکارات و ایده‌های خود را به گوش سرمایه‌گذاران برسانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اصفهان در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره شیخ‌بهایی سبب افزایش کارآفرینی در کشور می‌شود، گفت: صاحبان ایده در چنین جشنواره‌هایی فرصت پیدا می‌کنند نظرات، ابتکارات و ایده‌های خود را به گوش سرمایه‌گذاران برسانند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رضا فرجی‌دانا با بیان اینکه مهارت‌های کارآفرینی می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی کمک زیادی به ما کند، ادامه داد: باید در امر کارآفرینی از منابع و نیروی انسانی در دانشگاه‌ها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: فناوری در تمام محصولاتی که در جشنواره شیخ بهایی ارائه شده بود کاملا به چشم ‌می آمد و این مسئله نشان از این موضوع دارد که چنین جشنواره‌هایی می‌توانند در ارتقای کیفی محصولات نقش مهمی داشته باشند
فرجی دانا با بیان اینکه اگر بخواهیم جایگاه جشنواره و مسابقات این چنینی را در اقتصاد کشور بشناسیم باید آن را جزئی از نظام مبادله‌ای بدانیم، اذعان داشت: سند بسیار مهمی در روزهای پایانی سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد که در آن بر نقش شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد تاکید شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حل مشکلات اقتصادی کشور را نیازمند بکارگیری دانش و فناوری و منابع علمی دانست و تصریح کرد: آشنایی با علم و فناوری و منابع علمی می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.
وی عنوان کرد: اقتصاد خوب اقتصادی است که به جای وابستگی به نفت به دانش و فناوری و تکنولوژی روز وابسته باشد و برای دستیابی به چنین دانشی باید به زیرساخت‌های لازم و منابع انسانی دانشگاه‌ها، عرضه و تقاضا توجه ویژه‌ای شود.

فرجی‌دانا افزود: برای تامین شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید تلاش زیادی کنیم تامین تقاضای دانشجویان می‌تواند در بهبود شرایط و همچنین خارج شدن از این وضعیت اقتصادی به ما کمک قابل توجهی کند.
وی خاطر نشان کرد: وجود ۱۵۰ مرکز رشد در سراسر کشور، ۳۲ پارک علم و فناوری و ۳ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان بخشی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی است که می‌تواند در رسیدن به اقتصاد دانش بنیان نقش مهمی را ایفا کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: ما امروز ۲.۵ میلیارد برای دانشگاه‌ها خرج کرده‌ایم که از اندازه استاندارد‌ها در این حوزه خیلی کمتر است و از این سو شاهد ظلم زیادی به این قشر از جامعه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز