خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز ماه رجب در زندان مرکزی اصفهان؛

در جلسه صلح و سازش زندانیان جرائم غیر عمد بدهی ۵۰ زندانی پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۵۵

با تلاش ستاد دیه اصفهان در مراسم صلح و سازش زندانیان جرائم غیر عمد زندانیان زندان مرکزی اصفهان که با حضورخیرین، اعضای هیئت مدیره، بازرسین ستاد دیه و شاکیان برگزار شد، پرونده ۱۰۰ زندانی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر عامل ستادیه اصفهان گفت: همزمان با آغازین روزهای ماه رجب المرجب با تلاش ستاد دیه اصفهان مراسم صلح و سازش بین زندانیان زندان مرکزی اصفهان با حضور خیرین، اعضاء هیئت مدیره ستاددیه، بازرسین و مدیران و مسئولین زندان‌های استان و مددکاران، شاکیان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مجید احسانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ پرونده زندانی در این جلسه مورد بررسی قرارگرفت اظهار داشت: در این جلسه بیش از ۵۰ مورد رضایت از شاکیان اخذ شد که پس از پرداخت باقی مانده مطالبات شاکیان و گذشت آنان از مابقی بدهی خود با کمک خیرین این زندانیان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازخواهند گشت.

‌ مدیرکل زندان‌های استان اصفهان نیز گفت: در سال ۹۲، تعداد ۵۵۰ زندانی جرایم غیرعمد با مجموع ۵۱۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۸۶ ریال بدهی از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند‌ که ۲۸۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۴۷ ریال از آن با گذشت شاکیان و باقیمانده، از محل کمک‌های مردمی و دولتی بلاعوض، صندوق خسارات و کمک بیمه تامین شده است.

نائب رئیس هیئت مدیره ستادیه افزود: ‌ در این جلسه تلاش کردیم که با استفاده از مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان نقدینگیِ باقیمانده از جشن گلریزان سال قبل در ستاد دیه استان و گذشت شاکیان، تعداد قابل توجهی از زندانیان اصفهان را به مناسبت ۱۳ رجب از زندان آزاد کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: علت برگزاری اینگونه جلسات صلح و سازش برای آزادی زندانیان از نگاه ما زندان‌بانان، مشکل کمبود فضا نیست بلکه به دنبال این هستیم که با کمک خیرین، زمینهٔ آزادی افراد بدهکار را به شرط عدم ضرر و زیان برای جامعه فراهم کنیم.

امیری با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد از زندانیان اصفهان از جرایم غیرعمد هستند، افزود: ‌ تا ۴ سال پیش، نگاه مردم به زندان و زندانی این بود که افرادی، مجرم هستند و باید با آن‌ها برخورد شود اما خدا را شکر در سال‌های اخیر، این نگاه تغییر کرده است چراکه نگاه سازمان زندان‌ها در نظام ما، نگاه انتقام‌گیری نیست و معتقدیم که وقتی آزادی مجرم در زندان محدود می‌شود، نباید ارائه خدمات انسانی به او فراموش شود.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان، به خصوص شهر اصفهان خیرین و خیریه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد که امروز، این خیریه‌ها در جهت آزادی زندانیان، انجام کارهای فرهنگی، ایجاد اشتغال و بازپروری زندانیان و توجه به خانوادهٔ آن‌ها با زندان همکاری دارند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه می‌توان گفت در سه سال اخیر، خیرین به اندازه آورده دولتی برای مجموعه زندان، آورده داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ‌ با حضور خیریه‌ها و خیرین در امور زندان‌ها، نقطه امیدی برای زندانیان و خانواده‌های آنان روشن شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز