خبرگزاری کار ایران

همایش سراسری تکریم کارفرمایان کار آفرین تامین اجتماعی استان اصفهان برگزار شد؛

دادخواه: اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای درمان بستر کارگران / ۱۵۰ میلیارد تومان مستمری به کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۱۳

در استان اصفهان ۲۵ کانون بازنشسته کارگری فعالیت دارند که بالغ بر ۱۹۰ هزار بازنشسته را شامل می شود.

همزمان با روز جهانی کارگر، همایش سراسری تکریم کارفرمایان کار آفرین تامین اجتماعی استان اصفهان با حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اصفهان در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در این مراسم مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان، با تبریک روز جهانی کارگر، به سه میلیون ۱۰۰هزار بیمه شده اصلی و تبعی تامین اجتماعی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی در ۷۰۰ هزار کارگاه تولیدی، صنفی، صنعتی، و کشاورزی تحت پوشش حمایت‌های قانونی کوتاه مدت و بلند مدت سازمان قرار دارند.

علی اصغر دادخواه، از کارگران و کارفرمایان بعنوان شرکای اجتماعی سازمان یاد کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بین النسلی است و حق الناس کارگران زحمت کش و کارفرمایان صدیق است که با مشارکت خود در این صندوق، چرخه صنعت و تولید و تعالی کشور را به حرکت درآورده‌اند.

وی در ادامه به افزایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان و بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، تیم مدیریتی سازمان تامین اجتماعی با محوریت تکریم شرکای اجتماعی سازمان، اقدام به برنامه محوری و حفظ منافع کارگران و کارفرمایان و پاسخگویی و کارآمدی نمود.

وی افزود: در ماههای اخیر شاهد تحولات چشمگیر در سازمان تامین اجتماعی بوده‌ایم که موجبات افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان را در پی داشته است که می‌توان به پرداخت عیدی بازنشستگان در سال گذشته بدون استقراض از بانک مرکزی و همچنین افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان و دریافت لیست غیر حضوری و اینترنتی کارفرمایان اشاره کرد.

وی در ادامه خطاب به کارفرمایان خواستار اعلام دستمزد واقعی کارگران در لیست حق بیمه کارکنان شد و گفت: در سال گذشته میانگین مبلغ حقوق و دستمزد کارکنان بر پایه حداقل حقوق بوده که این مهم تبعات سوء اقتصادی برای زمان بازنشستگی در میزان حقوق بازنشستگی و ارائه خدمات بهینه بیمه‌ای از سوی سازمان را به همراه دارد.

وی در ادامه به جایگاه کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ هزار کارفرمای تولیدی، صنفی، صنعتی و کشاورزی در استان اصفهان چرخه تولید و صنعت و خدمات را در استان به گردش درآورده‌اند و این سازمان نقش مهمی در ایجاد امنیت و آرامش و رفاه اجتماعی کارکنان دارد.

وی افزود: هم اکنون در استان اصفهان ۲۵ کانون بازنشسته کارگری فعالیت دارند که بالغ بر ۱۹۰ هزار بازنشسته را شامل می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه به اختصاص مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای بیمه تکمیلی بیمه شدگان و همچنین اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای درمان بستر کارگران در سال ۹۳ خبر داد و گفت: اگر بیمه شده‌ای در مراکز ملکی سازمان بستری باشد و برای درمان نیاز به اعزام به مراکز غیر ملکی باشد از محل این اعتبار، سازمان موظف به ارائه خدمات درمانی است که این اعتبار نقش مهمی در ارتقاء کمی و کیفی خدمات درمانی سازمان دارد.

وی در ادامه ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی کارفرمایان به این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی همواره پشتوانه تولید و کارفرمایان بوده و از نیروی کار حمایت خواهد کرد و در سال گذشته در اجرای بخشودگی جرائم بیمه‌ای بیش از ۲۲ میلیارد تومان جرائم کارفرمایان بخشیده شد.

دادخواه؛ در ادامه به پرداخت ماهیانه ۲ هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگی در کشور اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان ماهیانه ۱۵۰ میلیارد تومان مستمری بیمه شدگان و کارگران پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز