خبرگزاری کار ایران

۶ ماه حبس و جزای نقدی برای واحد متخلف تولید تیرچه و بلوک غیر استاندارد در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۵۸

یک واحد تولید کننده تیرچه و بلوک غیراستاندارد به دلیل تولید فاقد مجوز و پروانه استاندارد پلمپ و پس از معرفی به مراجع قضائی به ۶ ماه حبس محکوم شد.

در راستای مبارزه با هرگونه تولید و عرضهٔ مصالح ساختمانی غیراستاندارد، یک واحد متخلف تولید تیرچه و بلوک غیراستاندارد که بدون هیچگونه مجوز و پروانه استاندارد اقدام به تولید بی‌کیفیت این محصول کرده بود پس از شناسایی و بررسی‌های لازم، ‌ پلمپ و مالک آن واحد جهت پیگیریهای قانونی به دادگستری معرفی شد که نهایتاً با حکم دادگاه ذیصلاح به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، و به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد استان اصفهان براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی(‌ماده ۹ مجموعه اصلاح قوانین سازمان ملی استاندارد ایران) هر‌گاه اجرای استاندارد در مورد کالایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت مقرّر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها‌ با کیفیت پایین‌‌تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ملی ایران ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب ‌تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد، با حکم‌ محاکم صالحه به حبس از یک ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

در همین خصوص به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی توصیه می‌شود نسبت به استاندارد سازی محصولات خود اقدام نمایند در غیر این صورت مطابق مقررات با آنان برخوردهای قانونی به‌عمل خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز