خبرگزاری کار ایران

معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد استان اصفهان:

تا ۵ سال آینده تالار استاد فرشچیان پایلوت برگزاری تئاتر شهر اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۱۰

تا زمانی که ساخت مجموعه سالن های شهرک شهید کشوری در بازه زمانی ۵ ساله به اتمام برسد، سالن استاد فرشچیان به عنوان سالن تئاتر شهر معرفی شده است. اما با توجه به ایراداتی که از سوی کارشناسان تهرانی به استانداردهای این سالن صورت گرفته شده برخی از آنها رفع شده و برخی نیز سازه ای و زیربنایی است که امیدواریم اغماض شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان «با اشاره به برگزاری هفته تئا‌تر در اصفهان گفت: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی تئا‌تر و با توجه به سابقه درخشان شهر اصفهان در حوزه هنرهای نمایشی برنامه‌ای را جهت برگزاری هفته تئا‌تر در اصفهان تدوین کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی تمنایی و افزود: از جمله این برنامه‌ها اجرای نمایش‌های خیابانی در مکان‌های پر تردد در استان اصفهان است که به این منظور ۵ گروه نمایشی در حال حاضر آماده اجرای این برنامه هستند.

وی همچنین به دیدار و برگزاری میزگردهای هنری با تعدادی از پیشکسوتان و فعالان حوزه هنرهای نمایشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئا‌تر، اجرای چندین تئا‌تر عروسکی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری مراسمی نمادین با حضور کودکان و با محوریت نیازهای کودکان به هنر متعالی تئا‌تر از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای هفته تئا‌تر در اصفهان می‌باشند.

تمنایی همچنین در ادامه از ارائه فراخوان نهمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای دستی خبر داد و گفت: این جشنواره ملی در چندین حوزه مختلف هنرهای سنتی اقدام به برگزاری مسابقه نموده است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان در سال گذشته با ۲ رشته در این جشنواره حضور داشت و امسال با اضافه شدن ۳ رشته دیگر به نام‌های گل مرغ، تشعیر و تذهیب، با ۵ رشته حضور به هم می‌رساند.

تمنایی همچنین از مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۵ مرداد ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: پس از دریافت آثار و اعمال داوری نهایی، در ۶ شهریور ماه و همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) مراسم تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد. تمنایی خبر داد.

وی اظهار داشت: تا زمان ساخت مجموعه سالن‌های شهرک شهید کشوری که به مدت ۵ سال طول می‌کشد، سالن استاد فرشچیان به عنوان سالن تئا‌تر شهر معرفی شده است.

وی تاکید کرد: هفتم فروردین ماه روز جهانی تئا‌تر است اما با توجه به تعطیلات عید، این جشن اردیبهشت ماه در ایران برگزار می‌شود که تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه برای اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سالن استاندارد موسیقی در اصفهان نداریم، گفت: گره‌های مجوز ساخت مجموعه سالن‌های تئا‌تر شهر در مجموعه بزرگ شهید کشوری رفع شده است و تنها منتظر ردیف بودجه آن هستیم تا امسال کلید بخورد که یکی از سالن‌های اصلی آن ویژه موسیقی خواهد بود.

مدیر هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تا زمان ساخت این مجموعه که به مدت ۵ سال طول می‌کشد سالن استاد فرشچیان به عنوان سالن تئا‌تر شهر معرفی می‌شود اما با توجه به ایراداتی که از سوی کار‌شناسان تهرانی به استانداردهای این سالن صورت گرفته شده برخی از آن‌ها رفع شده و برخی نیز سازه‌ای و زیربنایی است که امیدواریم اغماض شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز