خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

هزینه‌های درمان برای کارگران سرسام‌آور است / مسئولان برای رفاه و درمان کارگران چاره‌اندیشی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۷۳

بخش خصوصی آمادگی ورود به مباحثایمنی را دارد. تفویض اختیارات لازم انجام شود، ما امکاناتی را فراهم می‌کنیم تا آموزش از سوی اداره کار هم افزایش پیدا کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی آمادگی دارد تا در بحثایمنی محیط کار ورود پیدا کند افزود: تلاش همزمان کارگران و کارفرمایان است که چرخ اقتصاد را می‌چرخاند و در صورت بروز مشکل برای هر کدام، کار و تولید با مشکل روبرو می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در جشنواره برترین‌های ایمنی استان اصفهان که با حضور مدیران و کارفرمایان واحدهای بر‌تر ایمنی، مسئولان ایمنی نمونه استان و بازرسان کار بر‌تر استان برگزار شد، گفت: بخش خصوصی آمادگی ورود به مباحثایمنی را دارد، تفویض اختیارات لازم انجام شود، ما امکاناتی را فراهم می‌کنیم تا آموزش از سوی اداره کار هم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های درمان بسیار بیشتر از حقوق ماهانه کارگران است، تصریح کرد: این قشر توان پرداخت این هزینه‌های بالا را ندارد و هزینه‌های درمانی دهان و دندان به حدی است که خیلی از کارگران از مراجعه به دندان پزشک پشیمان می‌شوند.

وی در خصوص ایمنی محیط کار گفت: حتی اگر کارفرمایان همه موارد ایمنی را در اختیار کارگر بگذارند و کارگران هم قوانین ایمنی را رعایت کنند، وقتی ذهن کارگر با مشکلات و هزینه‌های بالای زندگی درگیر باشد، چگونه می‌توان از امنیت او پشت دستگاه‌ها مطمئن بود؟

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه دین کارفرمایان به مردم، ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: مگر جوان ما با مدرک لیسانس و فوق لیسانس چه گناهی کرده است که باید بیکار باشد؟

سهل آبادی تاکید کرد: ما برای همکاری با دولت کوتاه نمی‌آییم و علاوه بر نمایندگی کارفرمایان، خود را نماینده کارگران هم می‌دانیم و از حق آن‌ها دفاع می‌کنیم که رسالت ما دفاع از این فرشتگان خوب خداست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز