خبرگزاری کار ایران

مدیرکل یونسکو:

اصفهان، شهری منحصر به فرد است، بی‌صبرانه منتظر دیدن آن بودم

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۳۷

ایرینا بوکووا؛ مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد «یونسکو» ساعاتی پیش پس از ورود به اصفهان و استقبال استاندار در بازدید خود از مجموعه تاریخی میدان نقش جهان هم اکنون در حال بازدید از امارت تاریخی عالی قاپو در این میدان است.

مدیرکل یونسکو در بدو ورود به اصفهان در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در دیدار با استاندار اصفهان از اشتیاق برای دیدن این شهر تاریخی و فرهنگی سخن گفت و بیان داشت: از آنجا که اصفهان، شهری منحصر به فرد است، بی‌صبرانه منتظر دیدن آن بودم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، خانم ایرینا جئورجیوابوکووا خطاب به استاندار اصفهان افزود: شما به حفظ آثار شهر خود افتخار می‌کنید زیرا می‌دانید که این آثار متعلق به همه جهانیان است.

وی با بیان اینکه توصیف بازار اصفهان را بسیار شنیده‌ام، افزود: بازار نماد زندگی و نشاط مردم اصفهان است.

استاندار اصفهان نیز ضمن خیر مقدم به مدیرکل یونسکو گفت: برای بازدید از اصفهان، حداقل یک هفته زمان نیاز است.

زرگرپور با اشاره به ابراز علاقه خانم بوکووا برای بازدید از بازار اصفهان گفت: برنامه‌ای در این باره پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به جاذبه‌های فراوان اصفهان گفت: گردشگران و مهمانان اصفهان در ابتدای ورود، این شهر را نصف جهان می‌دانند ولی وقتی از بنا‌ها و آثار تاریخی آن بازدید می‌کنند آن را همه جهان می‌نامند.

ایرینا جئورجیوا بوکووا طبق برنامه از پیش تعیین شده ابتدا جهت بازدید از کاخ چهلستون راهی این بنای تاریخی شود و از آن دیدن کند. وی همچنین بعد از آن از ساعت ۱۴ به بعد هم اکنون در تالار اشرف استانداری اصفهان با استاندار اصفهان دیدار و گفتگو می‌کند.

بوکووا در سفر به اصفهان از بناهای تاریخی شهر اصفهان از جمله «می‌دان نقش جهان»، «باغ موزه چهلستون»، «مسجد جامع اصفهان» و همچنین «برج جهان نما» و «پارک علم و فن آوری شهرک علمی اصفهان» و «دفتر منطقه‌ای یونسکو» در اصفهان بازدید کرد. در این سفر بوکووا در جریان آخرین دستاوردهای استان اصفهان در زمینه حفظ و نگهداری آثاری که به ثبت جهانی رسیده‌اند، قرار می‌گیرد.

وی که در سفر خود به ایران در تهران با محدجواد ظریف دیدار داشته است، سفر خود را امروز۸ اردیبهشت ماه در هفته نکوداشت اصفهان در این شهر ادامه می‌دهد.

وی همچینین ظهر امروز۸ اردیبهشت ماه در مه‌مان سرای عباسی می‌ه‌مان استاندار و شهردار اصفهان در ضیافت ناهار خواهد بود.

بازدید ازمیدان امام علی(ع) و پارک علم و فناوری شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان و نیز حضوردر دانشگاه اصفهان از دیگر برنامه‌های مدیرکل یونسکو در اصفهان خواهد بود.

مدیرکل یونسکو در صدر هیاتی ۱۰ نفره امروز وارد اصفهان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز