خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

در تابستان امسال برای رفع افت فشار و قطعی آب نیاز به مدیریت مصرف است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۲۵

اولین سالی که مردم در کاهش مصرف آب با ما هماهنگ بودند سال اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بود که ۳ درصد کاهش مصرف داشتیم، در حال حاضر نیز بیشتر مشترکین ۵ تا ۷ هزار تومان متوسط قبوض آب بهای آنهاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از میزان مصرف متعادل آب برخی از شهروندان خبرداد و افزود: ۶۲ درصد مردم اصفهان زیر ۲۰ متر مکعب آب مصرف می‌کنند ۳۴ درصد نیز ۲۰ تا ۴۰ متر مکعب استفاده می‌نمایند و تنها ۴ درصد از مردم بیش از ۴۰ متر مکعب آب مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ هاشم امینی؛ برخورد با مشترکین پرمصرف را ضروری دانست و گفت: اولین سالی که مردم در کاهش مصرف آب با ما هماهنگ بودند سال اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود که ۳ درصد کاهش مصرف داشتیم، در حال حاضر نیز بیشتر مشترکین ۵ تا ۷ هزار تومان متوسط قبوض آب بهای آنهاست.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درخصوص چگونگی قیمت آب شرب در سال جاری گفت: از اول بهمن ماه سال گذشته افزایش قیمت ناچیزی داشتیم به طوریکه مصرف آب تا ۵ متر مکعب حدود ۱۷۶ تومان در هر قبض آب افزایش می‌ابد و اگر تا ده متر مکعب متوسط مصرف باشد ۴۳۹ تومان به قیمت آب مصرفی افزوده می‌گردد، تا ۱۵ متر مکعب نیز ۷۷۶ تومان اضافه می‌شود، تا ۲۰ متر مکعب مصرف نیز ۱۲۰۶ تومان به قبوض اضافه‌تر می‌گردد و بهتر است که مشترکین ما بدانند قیمت یک متر مکعب آب که از پشت سد زاینده رود وارد تصفیه خانه باباشیخعلی می‌شود ۲۶۲ تومان است در حالیکه قیمت تمام شده آن نزدیک به هزار تومان است.

وی نصب پمپ به صورت صحیح بر روی کنتور را مورد تأیید قرارداد و افزود: اگر مشترکین درست پمپ نصب کنند، تخلف نیست بلکه ما قصد داریم تا نحوه صحیح این کار را به آن‌ها آموزش دهیم.

امینی؛ همچنین مقرر گردیده تا مشترکین پر مصرف را شناسایی و با آموزش آن‌ها بسترهای مصرف بهینه آب را مهیا سازیم که در این زمینه گروه‌هایی را در نظر گرفتیم تا به بیمارستان‌ها و پادگان‌ها مراجعه کنند حتی با حضور در استخر‌ها و کارواش‌ها آن‌ها را توجیه نمایند تا از مصرف آب شرب جهت مصارف غیرضروری و اسراف آمیز پرهیز نمایند.

وی پیرامون تأمین آب شرب در تابستان اظهار داشت: در تابستان امسال برای رفع افت فشار آب و یا قطعی آن نیاز به مدیریت مصرف داریم چرا که منابع آبی امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته و باید با مصرف بهینه از این بحران عبور کرد افزود: در واقع اگر بتوانیم ۲۰ تا ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف داشته باشیم می‌توانیم بدون مشکل تابستان را بگذرانیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر متوسط مصرف آب هر اصفهانی در شبانه روز در بخش خانگی ۱۶۲ لیتر است که استاندارد آن در سطح کشور ۱۵۰ لیتر است و اگر در این میان هر اصفهانی تنها یک و نیم لیتر صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد می‌توان حدود ۴۰ هزار نفر را آبرسانی کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: البته روی قبوض مشترکین پر مصرف اخطار درج می‌گردد و در مرحله بعد درصورت عدم توجه انشعاب قطع می‌شود، در طی سال گذشته نیز ۹۰۰ مشترک پر مصرف شناسایی و به دلیل عدم توجه به توصیه‌ها مجبور شدیم تا اشتراک آن‌ها را قطع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز