خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان در دیدار با فرماندهان ارتش:

افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسخی به اعتماد امام و ملت است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۵۲

این افتخاراتی که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران حاصل شده و حیرت جهانیان و استکبار را به دنبال داشته است، نتیجه همان اعتمادی است که امام خمینی(ره) و مردم در روز ۲۹ فروردین به ارتش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در آستانه روز ارتش در دیدار فرماندهان ارشد ارتش در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، ۲۹ فروردین را روزی خاطره انگیز و با شکوه در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: این افتخاراتی که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران حاصل شده و حیرت جهانیان و استکبار را به دنبال داشته است، نتیجه‌‌ همان اعتمادی است که امام خمینی(ره) و مردم در روز ۲۹ فروردین به ارتش کردند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، مهم‌ترین شاخصه ارتش ایران را اعتماد و اعتقاد به خدا و ولایت مداری عنوان کرد و افزود: آنچه باعثشده که ارتش ما با قدرت و سرعت در زمینه‌های مختلف و ساخت ادوات جنگی پیشرفت داشته باشد، اتکا نداشتن به غیر خدا و ایمان آن‌هاست.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ایمان را عاملی برای تقویت شجاعت در افراد ذکر کرد و گفت: وقتی کسی ایمان قلبی داشته باشد و تنها برای رضای الهی کار کند، تهدید و تطمیع نمی‌تواند او را از هدفش دور کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به تأکیدات امام(ره) مبنی بر عدم وابستگی به شرق و غرب اشاره کرد و گفت: در ابتدای انقلاب برخی از بزرگان معتقد بودند برای اینکه وابستگی کشور به آمریکا را قطع کنیم باید به ابرقدرت دیگری اتکا کنیم تا شکست نخوریم، لیکن بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌فرمودند کسی که خدا را دارد به هیچ کس دیگری نیاز ندارد.
وی تصریح کرد: در آن زمان کشورهای عربی که وابسته به استکبار بودند و تجهیزات خود را از آن‌ها خریداری می‌کردند به انباری برای تسلیحات آن‌ها بدل شده بودند چرا که اختیار استفاده از آن‌ها را نداشتند.
آیت الله طباطبایی وابستگی نداشتن به شرق و غرب و تحریم‌ها را عاملی برای سرعت یافتن پیشرفت‌های کشور دانست و اظهار داشت: زمانی متخصصان کشور ما حتی توانایی تعویض قطعه‌ای از تسلیحات خریداری شده را نداشتند اما بحمدالله در حال حاضر بهترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات به دست جوانان ایرانی ساخته می‌شود.
وی به تفسیر آیاتی از قرآن کریم پرداخت و در بیان ویژگی‌های مؤمن گفت: مؤمنان «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» هستند و علاوه بر عبادت خداوند غیر از رضا و رضوان او هدف دیگری ندارند.
وی تصریح کرد: در آیات قرآن مؤمن به زراعتی مثل شده که از زمین سر در آورده، رشد کرده و محکم می‌شود و به مرحله‌ای می‌رسد که روی پای خود می‌ایستد و به چیزی اتکا ندارد.
آیت الله طباطبایی اذعان داشت: زمانی که ایمان، تعهد و اراده جوانان ایرانی با علم و تخصص عجین شود، ان شاء الله در آینده به جایی می‌رسیم که هیچ کجای دنیا توانایی مقابله با ما را نداشته باشد.
در ابتدای این دیدار سر تیپ دوم رضا جهادی، فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان ضمن تجدید میثاق با رهبری و نماینده ایشان در استان اعلام داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در «۲۹ فروردین» پشتیبانی خود را از اسلام و انقلاب اعلام می‌کند لذا این روز، روز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با اعتماد خود به ارتش دانه‌ای کاشتند که ثمره آن امروز باعثشگفتی و حیرت همگان شده است.
جهادی به ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تخصص، تعهد، اخلاص و ولایتمداری جان بر کفان ارتش باعثرشد و توسعه نیروهای دفاعی شده و خشم ابرقدرت‌ها را برانگیخته است و به همین دلیل است که نمی‌توانند تصمیم درست بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز