خبرگزاری کار ایران

بی احتیاطی مسئولان دانشگاه آب و برق اصفهان در تعمیرات ساختمانی؛

دانشجوی دختربر اثر سقوط درب کلاس بشدت مصدوم شد / هیچکس پاسخگو نیست؟!

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۹۶

صبح امروز حادثه ای دردانشگاه آب و برق اصفهان رخ داد که درپی این حادثه یکی ازدانشجویان دختراین دانشگاه بشدت مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد.

۴ سال قبل بود که دانشگاه پیام نو رواحد اصفهان درپی اقدامی تصمیم گرفت که دانشکده های فنی و مهندسی و همچنین هنراین دانشگاه را ازخیابان کهندژ به واحد دانشگاهی آب وبرق اصفهان که زیر نظرآموزش عالی اداره می شود انتقال دهد. در این مدت دانشجویان این دانشگاه علیرغم مشکلاتی که برای تردد داشتند اما امسال و در روزهای پایانی فروردین ماه شاهد حادثه ای عجیب و البته دلخراش بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ساعت ۹:۳۰ صبح امروز دوشنبه ۲۵ فروردین به علت تعمیرات ساختمانی در کنارکلاس آزمایشگاه فنی و مهندسی و بر اثر سقوط درب و خارج شدن از چهارجوب اصلی یکی از دانشجویان دختر و دو نفر از کارگران دانشگاه در این حادثه دچار مصدومیت شدند، به گفته دانشجویان حاضر در صحنه این حادثه برای کارگران حاضر در صحنه مشکلات جدی ایجاد نکرده و آن ها فقط دچارخراش های سطحی شدند.

دانشجویان حاضر در صحنه عنوان کردند در این حادثه به علت افتادن درب ورودی کلاس صدای مهیبی ایجاد شد که همه کلاس ها و دانشجویان به بیرون آمده و دچار وحشت شدند و با بررسی هایی که صورت گرفت صدا از یکی از کلاس های مجاور آزمایشگاه بوده است.

به گفته تعدای از دانشجویان بلندی این درب به ۳ متر می رسد ودارای وزن زیادی است که متاسفانه با سقوط درب یکی از دانشجویان دختر درزیر درب گیر افتاده و دچار مصدومیت شدید شد.

به گفته حاضران در صحنه خوشبختانه صندلی آهنی خود دانشجو درحین سقوط درب باعثمی شود که از شدت سقوط کاسته شده و فرد زنده از زیر درب خارج شود، اما دانشجویی که دچار مصدومیت شده خود عنوان کرده که مهره های کمرش شکسته است.

پس از این حادثه دانشجویان حاضر در صحنه سریعا به اورژانس اطلاع داده و هرچه سعی داشتند از این حادثه عکس یا فیلم تهیه کنند با مخالفت استاد کلاس روبه رو می شوند و استاد از ورود آن ها به کلاس جلوگیری می کند.

دانشجویان حاضر در صحنه همچنین به این نکته اشاره داشتند که مسئولان دانشگاه در این زمینه به هیچ کس اطلاع رسانی نکرده و می گویند حال همه خوب است، البته در این زمینه خبرنگار خبرگزاری ایلنا تلاش کرد که با مسئولان دانشگاه در این زمینه گفتگو کند که موفق نشد و در تماس های مکرری که با دانشگاه آب و برق برقرار کردیم هیچ کس پاسخگو نبود.

حائز اهمیت است این حادثه زمانی رخ داد که دانشجویان در کلاس و جلسه امتحان بودند ودر همان زمان نیزتعمیرات ساختمانی صورت می گرفت. و نکته مهم این حادثه آن است که چهارجوب اصلی درب کلاس و دیوار ها کاملا سالم بوده و فقط درب اصلی سقوط کرده و موجب حادثه شده است؟!

سوالی که مطرح است این است که آیا بر اساس اصول ایمنی کار، نباید اولا این تعمیرات در زمان تعطیلی دانشگاه صورت می گرفت و ثانیا نباید مسئولان دانشگاه اقدامات حفاظتی را برای دانشجویان در نظر می گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز