خبرگزاری کار ایران

سعید جلیلی به مناسبت روز فناوری هسته ای در جمع دانشجویان اصفهان مطرح کرد:

دانشمندان ما با تفکر بسیجی به سوخت ۲۰ درصد رسیدند؛ غربی ها درحیرت ماندند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۵۵۶

بهترین قرارگاه برای اقتصاد مقاومتی دانشگاه است، اقتصاد مقاومتی نیز مانند عملیات فتح‌المبین و والفجر ۸ است، اگر در سایر حماسه‌هایی که رقم زدیم، محدودیت‌هایی داشتیم، امروز درباره حماسه اقتصاد مقاومتی، با یک عزم ملی می‌توانیم با محوریت دانش حرکت کنیم و در نظام تولید و مصرف نیازهایمان محقق شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و سردار خسرو عروج، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامی داشت روز ملی فناوری هسته ایی که در دانشگاه اصفهان برگزار شده بود شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، در روز ملی فناوری هسته‌ای مهمان اصفهانی بود و پس از آنکه در گرامیداشت ۳ هزار شهید ارتش استان اصفهان شرکت کرد و بعد از دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در مناسبات امروز دنیا، چند کشور به اتکای قدرت نظامی، برای خود مناسباتی در جهان تعریف کرده‌اند گفت: این دولت‌ها انحصاراتی نیز وجود دارد که به خود اجازه دادند درباره آزادی ملت‌ها تصمیم بگیرند و نمود آن، حق وتو بود که‌‌ همان منطق قدیم استکباری است.

سعید جلیلی، با بیان اینکه این کشور‌ها در سایر عرصه‌ها نیز امتیازهایی را انحصاری کرده‌اند و در یک مثال دیگر، به صراحت در بند یک NPT اعلام می‌کنند که تنها چند قدرت می‌توانند سلاح داشته باشند اما بقیه نمی‌توانند و طنز تاریخ است که این‌ها مدعی حقوق بشر هستند، افزود: این‌ها عرصه‌هایی است که آن‌ها به دنبال محدود کردن پیشرفت ملت‌ها هستند، در ۶۰ سال اخیر ده‌ها کشور را مورد تحریم قرار داده‌اند و در عین واحد نیز مدعی اقتصاد و بازار آزاد هستند.

غرب ادعای دموکراسی دارد ولی در مصر کودتا می‌کند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: در عرصه مدل سیاسی نیز این انحصار‌ها ادامه دارد؛ در سفر اخیر اشتون به تهران، به وی گفتم شما ادعای دموکراسی دارید اما در مصر کودتا می‌کنید و یک دولت منتخب را کنار می‌زنید و این چه سنخیتی با دموکراسی خودتان دارد که تعریفش می‌کنید و بعد هم می‌گوئید که همه ملت‌ها باید این انحصار را بپذیرند.

وی به کشورهایی اشاره کرد که در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند و با بیان اینکه غربی‌ها در این مقطع از اهرم ترس استفاده می‌کنند، گفت: اگر بتوانند ملتی را بترسانند، مسیر خود را پیش می‌برند؛ اهرم دوم آن‌ها نیز تزویر است. در جریان سفر اشتون به تهران، به وی گفتم که ما با مرسی، اختلاف نظر داشتیم اما این کودتا چگونه در دموکراسی شما تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات کشورهای غربی برای فشار به کشورهای دیگر ادامه داد: اگر کشورهای غربی در مرحله ترساندن موفق نشدند، از تهدید یا جنگ فرهنگی استفاده می‌کنند اما یک نگاه وجود دارد که در مقابل این‌ها ایستاده و آن انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: در قبل از انقلاب همه قدرت‌ها طرفدار شاه بودند اما ملت به پا خواست و انقلاب نیز پیروز شد، در ۸ سال دفاع مقدس نیز همه قدرت‌ها پشت سر صدام بودند اما ملت ایستادگی کرده و این برای استکبارگران، یک ضرر بوده و اینجاست که می‌بینیم علاوه بر آزادی خرمشهر، مقاومت در جنوب لبنان، جنگ ۳۳ روزه

جلیلی، با بیان اینکه آن‌ها با تمام قدرت می‌خواهند مانع پیروزی ملت شوند، گفت: دلیل عدم پیروزی آنان این بوده که ایده مقاومت علاوه بر موفق شدن، پیشرفت کرده است.

دانشمندان ما با تفکر بسیجی به سوخت ۲۰ درصد رسیدند؛ غربی‌ها در حیرت ماندند

جلیلی افزود: در موضوع هسته‌ای نیز باید گفت که سوخت ۲۰ درصد مصرفی کاملاً پزشکی دارد و در راکتور تحقیقاتی تهران زیر نظر آژانس صورت می‌گیرد، در سال ۸۸ زمانی که سوخت این راکتور در حال پایان بود، به آژانس نامه نوشتیم که عضو NPT هستیم و باید از حقوق خود بهره‌مند باشیم که از جمله آن این است که سوخت ۲۰ درصد باید در اختیار ما قرار گیرد زیرا ۸۵۰ هزار نفر از داروهای حاصل از سوخت ۲۰ درصد استفاده می‌کنند.

وی افزود: در مهر ماه سال ۸۸ نیز در مذاکرات برای فروش سوخت، شرط‌‌هایی گذاشتند که در واقع به معنای نفروختن آن‌ها بود، هرچه ما می‌گفتیم، آن‌ها مطالباتشان را بیشتر می‌کردند؛ در ‌‌نهایت ما گفتیم که این سوخت را خودمان تهیه می‌کنیم و آن‌ها لبخند زدند زیرا از نظر علمی تولید این سوخت سخت بود اما در ‌‌نهایت تفکری از جنس شهید آوینی و دفاع مقدس به عرصه علم ورود پیدا کرده و شهید شهریاری که از این جنس بود، بدون اینکه ریالی پول بگیرد، به این مسئله ورود کرد و با اخلاص تمام، وارد عمل شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه در ‌‌نهایت سوخت ۲۰ درصد به دست متخصصان کشور ما تهیه شد، گفت: این‌ها نمادی از ظهور تمدن جدید بود و فیزیک ‌دانان ما، مبتنی بر همین اندیشه بسیجی، به این مسئله ورود پیدا کرده و موفق شدند.

در حماسه اقتصاد مقاومتی، باید با یک عزم ملی با محوریت دانش حرکت کنیم

وی گفت: یک ماه قبل از ترور شهید شهریاری، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی انگلیس اعلام کرد که ما باید جلوی این پیشرفت‌ها را بگیریم و دیدیم که این مرد بزرگ را ترور کردند زیرا دیدند تفکری وجود دارد که علاوه بر مقاومت، پیشرفت کرده و امروز نیز این تفکر باید در تمام ابعاد و عرصه‌ها به مسیر خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: در عرصه اقتصاد نیز این موفقیت باید رقم بخورد، بهترین قرارگاه آن دانشگاه است و اقتصاد مقاومتی نیز مانند عملیات فتح‌المبین و والفجر ۸ است، اگر در سایر حماسه‌هایی که رقم زدیم، محدودیت‌هایی داشتیم، امروز درباره حماسه اقتصاد مقاومتی، با یک عزم ملی می‌توانیم با محوریت دانش حرکت کنیم و در نظام تولید و مصرف نیاز‌هایمان محقق شود.

جلیلی ادامه داد: آمریکایی‌ها در حالی بر روی ۴ میلیارد دلار آزاد شده مانور می‌دهند، که بودجه امسال ما ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بود، آمریکا خیال می‌کند می‌تواند با ۴ میلیارد دلار، خواسته‌هایش را به ما تحمیل کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در یک مورد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن در دست ۲-۳ نفر بوده که هیچ کدام در تولید کار نمی‌کنند، در بعد ایجابی، ظرفیت‌های ما نباید منحصر به نفت و گاز شود.

وی بیان داشت: در خود نفت هر بشکه می‌تواند ارزش افزوده تا ۱۲۰۰ دلار پیدا کند و اگر جلوی خام‌فروشی نفت را بگیریم، فرصت‌های زیادی پیدا می‌شود.

جلیلی گفت: ۱۱ میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کردیم در حالی که همه این‌ها در کشور قابل تولید هستند، با عزم ملی می‌توان این عرصه‌ها را به بهترین شکل مدیریت کرد و با حمایت از کشاورز و تولید کننده به کاهش تورم و رونق تولید کمک زیادی کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و اگر این مسئله تحقق پیدا کند، به موفقیت‌های زیادی می‌رسیم، خاطرنشان کرد: سفیر ما در چین می‌گوید چینی‌ها بر روی گیاهان دارویی سرمایه‌گذاری می‌کنند، امروز نیز این مسئله باید مورد توجه مسئولان ما قرار گیرد.

جلیلی گفت: اگر تولیدکننده و کشاورز ما جواب سربالا بشنود، نتیجه‌ای نمی‌گیریم اما اگر از آن‌ها در تولید استفاده کنیم، به موفقیت می‌رسیم؛ ملت ما مسیر تمدن اسلامی را ادامه می‌دهد و امیدوارم در آینده با پیشرفت بیشتر در تراز انقلاب باشیم.

جلیلی همچنین به سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم نیز اشاره کرد و گفت: هنر سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی این بود که پس از دفاع مقدس، تمام توان خود را گذاشت تا آرمان شهدا ادامه یافته و پیام شهدا به مانند پیام حضرت زینب(س)، در تمام عرصه‌ها از جمله نظر، فرهنگ و تفکر ادامه یافته و متوقف نشود.

وی با بیان اینکه این حرکت ادامه یافت، افزود: اگر ما می‌گوییم که مسیر شهدا باید ادامه یابد، با ۳ نسل روبه‌رو هستیم، نسل نخست، نسلی بود که جانانه دفاع کرد و الگوی مثال‌زدنی و بی‌نظیر بود و نشان داد که با وجود قدرت تمام جهان، می‌توان از ارزش‌ها دفاع کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اگر حماسه‌ای بزرگ در دفاع مقدس شکل گرفت، مرهون همین تفکر در ایران بود، نسل آوینی، نگذاشت این تفکر منحصر شود و آسیب امروز این است که عده‌ای شهدا را تکریم می‌کنند اما می‌خواهند آرمان‌های شهدا به ۸ سال دفاع مقدس منحصر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز