خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی وگردشگری شورای شهر اصفهان خطاب به رئیس مرکزنمایشگاه بین المللی اصفهان:

در صورت عدم تدبیر برای احداثمرکز نمایشگاهی بین المللی مناسب اصفهان، حکم کمیسیون ماده ۵ اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۰۸

اصفهان به عنوان مرکزیت و قطب اول کشور در بخش های صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، ذخایر معدنی، و وجود ۸ هزار کارخانه تولیدی متاسفانه هنوز فاقد یک مرکز نمایشگاهی مناسب برای برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی است.

ایلنا: رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، تلاش در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و فرهنگ توسط مسئولان و مردم را خواستار شد وگفت: تمام افراد باید در حیطه وظایف و مسئولیت خود با استفاده از نظرات و دیدگاه های کارشناسان خبره برای تحقق رهنمودهای معظم له تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدکریم داودی، با بیان اینکه مدیریت جهادی با بکارگیری مدیران متدین، متخصص، شجاع، با انگیزه و ریسک پذیر، محقق خواهد شد تصریح کرد: این مدیریت از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در اصفهان راهگشا بوده و در ۸ سال دفاع مقدس هم نقش اساسی داشته است و امیدوارم این مهم در انتخاب مدیران مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان از نبود مرکز نمایشگاهی مناسب در کلانشهر اصفهان انتقاد کرد و کوته فکری را علت این امر دانست و گفت: اصفهان به عنوان مرکزیت و قطب اول کشور در بخش های صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، ذخایر معدنی، و وجود ۸ هزار کارخانه تولیدی متاسفانه هنوز فاقد یک مرکز نمایشگاهی مناسب برای برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی است.

وی لزوم تسریع در احداثاین مرکز نمایشگاهی در کلانشهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد و ایجاد مرکز نمایشگاه های بین المللی را باعثمبادلات اقتصادی دانست و از استاندار اصفهان خواست با توجه به تجربیات غنی خود در بخش های کلان کشوری، مشکل مرکز نمایشگاهی اصفهان را رفع نماید.

داودی با بیان اینکه برای ساختمان مرکز نمایشگاه های اصفهان واقع در پل شهرستان حکم تخریب در کمیسیون ماده ۵ صادر شده گفت: در صورت عدم تدبیر و برنامه ریزی برای احداثمرکز نمایشگاهی بین المللی مناسب و در شأن اصفهان، حکم کمیسیون ماده ۵ در مورد مرکز نمایشگاه ها در پل شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه ها و جلسات و حرف ها برای جانمایی و احداثمرکز نمایشگاه های بین المللی اصفهان در حد شعار بوده و اقدامی تاکنون در این زمینه صورت نگرفته افزود: اطاق بازرگانی به عنوان پارلمان اقتصادی بخش خصوصی برای احداثاین مرکز آمادگی خود را اعلام کرده است.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، لزوم تلاش برای افزایش ظرفیت مسافر پذیری در شهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد و با قدردانی از زحمات و تلاش های مسئولان و دست اندرکاران ستاد گردشگری این شهر در ایام تعطیلات نوروز گفت: در سال های قبل برای احداثکمپ جهت اسکان مسافران نوروزی تاکید داشتم ولی در حال حاضر مخالف این موضوع هستم چرا که باید برای ارتقای ظرفیت مسافر پذیری شهر برنامه ریزی و تلاش شود.

وی، حمایت از بخش های خصوصی برای اداره هتل ها، میهمان پذیرها و هتل آپارتمان ها را ضروری دانست و افزود: این امر ظرفیت های میهمان پذیری و گردشگری را افزایش خواهد داد.

مهندس داودی، برنامه ریزی و تلاش برای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر داخلی را یکی از مولفه های اقتصادی مقاومتی بیان و تصریح کرد: لازمه تحقق این امر مهم ایجاد و تکمیل زیرساختهای لازم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، ارتقاء شاخص های کیفیت زندگی شهروندان اصفهانی و توسعه شهر به عنوان اهداف کلان را خواستار شد و با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده در این زمینه در حد شعار بوده و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است گفت: ساکنان شهرک شهید کشوری از امکانات خدماتی محدودی برخوردارند که باید برای ارتقاء این امکانات برنامه ریزی شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه در طراحی شهرک شهید کشوری ۱۲ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده ولی در حال حاضر جمعیت این شهرک سه برابر ظرفیت استاندارد می باشد افزود: برای ۱۲ هزار واحد مسکونی شهرک شهید کشوری حداقل امکانات و خدمات در نظر گرفته شده این در حالی است که در دنیا برای توسعه شهرک ها، مجموعه کامل خدماتی تامین می شود ولی در کشور ما هنوز این تفکر قدیمی حاکم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز