خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) باعثاستحکام اعتقادات شیعه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۹۲۶

در عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) علاوه بر عزاداری از زندگی ایشان درس گرفت زیرا این عزاداری ها علاوه بر درس بودن باعثاستحکام اعتقادات پیروان آن حضرت است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در اجتماع بزرگ مذهبی فاطمیون شرق اصفهان با تسلیت شهادت یگانه دختر پیامبر اسلام(ص) با بیان اینکه یکی از اهل تسنن در کتاب خودش این جمله را نوشته است که اول شخصی که در روز قیامت وارد بهشت می‌شود فاطمه(س) است گفت: این جمله از زبان عالمی از اهل تسنن نوشته شده است که خیلی هم علاقه‌ای به تشیع ندارد و ظاهرا حقیقت این معنا را نفهمیده زیرا اگر حقیقت معنا را فهمیده بود قاعدتا این جمله را عنوان نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: هر کسی بنابرشان خود به قیامت و بهشت می‌رود و اگر فاطمه(س) اولین شخصی است که وارد بهشت می‌شود می‌بایست در دنیا نیز اولین شخص باشد و اگر در دنیا کسی اولین مقام را در نزد خدا نداشته باشد روز قیامت هم اولین مقام را نخواهد داشت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه اولین شخص در دنیا حضرت محمد(ص) است اظهار داشت: در عالم دنیا اولین خلق دنیا و بالا‌ترین خلق خدا پیامبر است و می‌بایست در آخرت هم اولین شخصی که وارد بهشت می‌شود پیامبر باشد.

وی گفت: این عالم اهل تسنن بر حسب جمله خود این را عنوان کرده که اولین شخص فاطمه(س) است و این جمله بر اساس این روایت قابل حل است که آمده است، اولین شخصی که وارد بهشت می‌شود محمد(ص) است و فاطمه(س) جلو‌تر از حضرت است و این تعارفی است که پیامبر داشته است و فاطمه(سلام الله علی‌ها) را جلو می‌برد.

وی گفت: این‌‌ همان معنایی است که امام خمینی(ره) در رابطه با حضرت زهرا(س) می‌فرمایند که اگر فاطمه(س) مرد بود پیغمبر می‌شد و اگر در این رابطه بگوییم که فاطمه(س) از همه افراد بالا‌تر است حرف گزافی را نگفته‌ایم.

وی با مهم خواندن شهادت همه ائمه اطهار(ع)، به پاسداشت دو شهادت ائمه بزرگوار اشاره و تصریح کرد: رحلت و شهادت همه ائمه اطهار(ع) مهم است ولی می‌بایست دو شهادت را به نحو بیشتری برگزار کنیم و آن شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در باره حمایت حضرت زهرا(س) از ولایت و امامت حضرت علی(ع) افزود: گریه‌ها، وصیت و مخفی بودن مزار حضرت زهرا(س) حمایت از ولایت بود و من گمان می‌کنم که اگر ولی عصر(ارواحنا له الفدا) هم ظهور کنند قبر مادرش را به ما نشان ندهند برای اینکه تاریکی و پنهان بودن قبر فاطمه(س) روشنگر زندگی انسان است.

امام جمعه اصفهان افزود: همه باید متوجه شوند که فاطمه(س) از دنیا رفت و از دشمنان امام علی(ع) راضی نبود زیرا که اجازه نداد که دشمنان در تشیع جنازه‌اش شرکت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عزاداران را جدا از گریه کردن برای حضرت زهرا(س) به درس گرفتن از زندگی ایشان فرا خواند و تصریح کرد: عزاداری برای حضرت زهرا(س) همیشه باید زنده باشد و تکرار شود.

وی گفت: شهادت حضرت زهرا(س) و عزاداری برای آن حضرت درس‌هایی را در جهت بالا بردن اعتقاد مردم می‌دهد همانطور که گریه حضرت زهرا(س) در قبرستان بقیع ظلم دشمنان آن حضرت را نشان می‌داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز