خبرگزاری کار ایران

همزمان با شروع ساعت زمین؛

چراغهای پل تاریخی خواجوی اصفهان ساعت ۲۰:۳۰ امروز به صورت نمادین خاموش می شود

کد خبر : ۱۵۵۸۶۰

چراغهای پل تاریخی خواجوی اصفهان، با هدف حمایت زمین در برابر خطرات گازهای گلخانه ای ناشی از سوخت های فسیلی به صورت نمادین خاموش می شود.

ایلنا: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساعت زمین یک ابتکار بین المللی و بشردوستانه است که برای نخستین بار توسط صندوق بین المللی طبیعت پیشنهاد شد و آخرین شنبه ماه مارس هر سال نیز اجرا می شود، افزود: این حرکت به جهت فرهنگ سازی و حمایت از تلاش های انجام شده در خصوص نجات زمین از خطرات گازهای گلخانه ای ناشی از سوخت های فسیلی در سراسر جهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ دبیرستاد توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: خانواده ها و کلیه کسب و کارها اعم از فروشگاهها و بخش خدمات با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاههای الکتریکی خود به مدت یک ساعت در این مراسم نمادین شرکت می کنند.
میریان تصریح کرد: هدف از اجرای این مراسم افزایش دانش و آگاهی مردم در رابطه با تغییرات آب و هوایی و لزوم مصرف محتاطانه انرژی است.
میریان با اشاره به اینکه شهر اصفهان به همت شهرداری سه سال است که در این مراسم شرکت می کند، خاطرنشان کرد: از یک ماه گذشته شهر اصفهان جلوتر از کلیه پایتخت ها و شهرهای آسیایی برنامه های جانبی این مراسم را آغاز کرده است.
وی اظهار داشت: حک شدن بزرگترین آرم برنامه در جوار پل فردوسی بر روی کف رودخانه، برگزاری بزرگترین حلقه انسانی با حضور مردم اصفهان در اطراف آرم، برپایی تورهای دوچرخه سواری در سطح شهر، تبلیغات شهری و فرهنگسازی کاهش مصرف انرژی با هدف کاهش تاثیرات سوء بر اقلیم اصفهان و لزوم مدیریت مصرف سوخت در نیروگاههای شهر اصفهان از جمله برنامه های اجرا شده است.
وی ادامه داد: سایت بین المللی برنامه که مرکز آن در سنگاپور است شهر اصفهان را به عنوان فعال ترین حامی برنامه در ۲۰۱۴ معرفی کرده و از اقدامات شهر اصفهان در این خصوص تقدیر کرده است.
دبیر ستاد توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www. earthhour. org / ۱۲ - earth - hour - ۲۰۱۴ - stories مراجعه کنند، اضافه کرد: از شهروندان اصفهانی دعوت می شود که نهم فروردین ماه در مراسم ساعت زمین در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شرکت نمایند.

گفتنی است؛ ساعت زمین در اصفهان در ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ نهم فروردین ماه سال ۱۳۹۳ همزمان با سراسر دنیا در برج های میلاد و آزادی، پل تاریخی خواجو و دیگر ساختمان‌های تاریخی شهرهای بزرگ برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز