خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

پیش بینی اسکان ۱۵۰ هزار مسافر شب خواب در اصفهان / ۱۰ هزار تخت برای پذیرایی از مهمانان نوروزی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۷۴

برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان ۱۰ هزار تخت درهتل ها، میهمان پذیر و مسافرخانه آماده شده است که اولویت اسکان بعد از هتل ها و میهمان پذیرها، خوابگاههای دانشجویی و منازل استیجاری است.

ایلنا: برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان ۱۰ هزار تخت درهتل ها، میهمان پذیر و مسافرخانه آماده شده است که اولویت اسکان بعد از هتل ها و میهمان پذیرها، خوابگاههای دانشجویی و منازل استیجاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز به کار ستاد هماهنگی خدمات سفر از ۲۶ اسفندماه در اصفهان گفت: به منظور تامین ایمنی و امنیت مسافران کاهش چادرخوابی از برنامه های این ستاد است که در این زمینه در سال گذشته نیزتنها باغ فدک که کمپ مرکزی ایران شناخته شده، برای برپایی چادر مجوز داشت و مابقی اماکن روباز برای نصب چادر حذف شد.

محسن رنجبر، با بیان این که ۱۱ هزار منزل استیجاری در سال گذشته ثبت نام کردند که امسال در نظر داریم این ظرفیت را به ۱۵ هزار افزایش دهیم، ادامه داد: اسکان در مکان های ورزشی سرپوشیده از ظرفیت های اضطراری محسوب می شود. همچنین ۱۵۰ هزارمسافر شب خواب در شهر اصفهان نیزپیش بینی شده است.

وی از استقرار ۸ ایستگاه هدایت و اسکان در ورودی های شهراصفهان نیز خبر داد و افزود: سه ایستگاه هدایت و اسکان در شمال در اتوبان معلم، پارک مادر و ایستگاه قطارشهری در خیابان کاوه، ۲ ایستگاه در جنوب در بهارستان و پل راه آهن، یک ایستگاه در شرق در منطقه ۱۵ و ایستگاه ۹ دی در غرب اماکن و ظرفیت های شهر اصفهان را به مسافران اطلاع رسانی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سایت ستاد www. safar. isfahan. ir نیز فعال شده است، افزود: اطلاعات اسکان در این سایت موجود است و گردشگران می توانند از طریق سایت مکان مورد نظر خود را رزرو نمایند.

جانشین رییس ستاد گردشگری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اوایل سال آینده سایت گردشگری تفرجگاهی شرق اصفهان به عنوان پارک بیابانی تکمیل و به بهره برداری می رسد اظهار داشت: این سایت ۴۰۰ هکتاری دردشت سجزی سال آینده به عنوان پارک بیابانی شرق اصفهان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر با مصوبه دولت به ستاد هماهنگی خدمات سفر تغییر نام یافته است، افزود: ۱۳ کمیته شامل کمیته های ایمنی و آتش نشانی، اطلاع رسانی، قضایی و انتظامی، اسکان، فرهنگی، زیباسازی، حمل و نقل، خدمات، ایمنی و حوادث، نگهداری شهر، بازرسی، ایمنی و حراست، اداری و منابع انسانی از جمله کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان محسوب می شوند.

رنجبر، با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی در پلیس راههای شهر مستقر شده اند و اطلاع رسانی از طریق پیامک و کاغذی انجام می شود، تصریح کرد: برنامه های فرهنگی مختلفی از جمله برگزاری تورهای اصفهان گردی در باغ فدک پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ایام شهادت حضرت زهرا(س) برنامه های کمیته فرهنگی در نظر گرفته شده است، بیان داشت: راه اندازی رستوران بازی های فکری در سطح شهر، دوچرخه دانایی در سطح پارکها، نقاله خوانی، تئاتر شهری از برنامه های کمیته فرهنگی ستاد است.

وی اظهار داشت: میدان امام علی(ع) یکی از نقاط جذب گردشگری است که بر این اساس مسافران علاوه بر مشاهده بازسازی بافت تاریخی و فرسوده شهر با فرهنگ و تمدن اصفهان آشنا می شوند.

جانشین رییس ستاد گردشگری شهرداری اصفهان ادامه داد: هر ساله طبق نظرسنجی انجام شده از سوی استانداری بیش از ۷۰ درصد از مسافران از فعالیت ستاد نوروزی شهر اصفهان رضایت داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز