خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان مطرح کرد:

کتابداران باید چهره‌هایی خلاق و پرتحرک باشند تا مردم جذب کتابخانه‌ها شوند

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۰۵۵

کتابداران نقش مهمی درگسترش آگاهی، رشد قدرت تفکر، انتقال تجربیات، آموزش مهارت‌های زندگی به دیگران دارند.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در آیین تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابداران در ارتقای اهداف نهاد نقش موثر و بی‌بدیل دارند و تلاش همه تلاشگران بدون حضور کتابداران بی‌نتیجه خواهد ماند و کتابداران سرمایه اصلی کتابخانه‌ها عمومی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا یاوری، در این آیین که همزمان با دهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده بود ضمن تبریک این مناسبت اظهار داشت: کتابداران شخصیت‌هایی علمی و فرهنگی هستند که باید در تولید علم و توسعه فرهنگ و تعامل با مخاطب به منظور شاداب سازی و رونق بخشیدن به کتابخانه‌ها نقش بی‌نظیر خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه کتابداران باید چهره‌هایی خلاق، پویا، پرتحرک باشند افزود: حرکت اصلی پیشرفت از همین جا آغاز می‌شود و با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

دبیر کیمته دائمی نهضت مطالعه مفید استان با اشاره به اینکه کتابداری یک افتخار، یک شغل مقدس و از بزرگ‌ترین الطاف الهی است تصریح کرد: کتابداران نقش مهمی درگسترش آگاهی، رشد قدرت تفکر، انتقال تجربیات، آموزش مهارتهای زندگی به دیگران دارند.

یاوری محیط کتابخانه را محیطی علمی، فرهنگی و آموزشی معرفی کرد و خواستار حاکمیت فضای، تدبیر تعامل، همکاری، همدلی و صمیمیت بر آن شد.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه عمومی باید فرهنگ مطالعه برای تمام عمر را نهادینه کند گفت: کتابخانه دانشگاهی مردمی است و کتابداران نقش مهمی در جذب مخاطب دارند و کار کتابخانه‌ها به فرموده مقام معظم رهبری یک کار صد در صد فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کتابدار، کتابخانه، کتاب و کتابخوان چهار پایه و رکن اساسی نهاد دانست و افزود: زمینه ادامه تحصیل تمامی همکاران در مقاطع مختلف تا پایان دکتری فراهم است و همکاری لازم با همکاران در خصوص ادامه تحصیل انجام می‌شود.

وی اولویت روسای شهرستان‌ها را تعالم خوب، همراه با حسن خلق و حسن سلوک عنوان نمود و اظهار داشت: لازم است این شاخصه‌ها در محیط کتابخانه رعایت شود.

یاوری در ادامه با ذکر این نکته که همه ما در قبال نماز اول وقت مسئولیم به تمامی پرسنل توصیه نمود نماز اول وقت را با هیچ چیز عوض نکنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز