خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خبر داد:

۲۳ پایگاه ویژه مسافران نوروزی و ۴۲ پایگاه امداد و نجات هلال احمر اصفهان در خدمت مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۷۷۳

برخلاف بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها که در ایام عید نوروز تعطیل هستند هلال احمر در آماده‌باش کامل به سر می‌برد تا هموطنان تعطیلات خوبی را پشت سر بگذارند.

ایلنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه در آستانه نوروز امسال ۴۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت به مسافران نوروزی خدمات امدادو نجات ارائه می‌دهند اظهار داشت: طرح‌های ویژه‌ جمعیت هلال احمر برای افزایش امنیت مسافران نوروزی از ۲۶ اسفند‌ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز تا ۱۶ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

ˈبه گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محسن مومنیˈ با بیان اینکه این پایگاه‌ها شامل جاده‌ای بین شهری، ثابت، موقت، کوهستان و ساحلی در سراسر استان فعال است گفت: علاوه بر آن ۲۳ پایگاه ویژه مسافران نوروزی داریم که توسط معاونت جوانان جمعیت ساماندهی شده و از افراد داوطلب کمک می‌گیرد.

وی بیان داشت: امسال علاوه بر پایگاههای امداد و نجات بین شهری، پایگاه امداد و نجات هوایی در استان اصفهان راه اندازی شد که چندین عملیات نیز انجام داده است. همچنین پایگاه‌های امداد و نجات را با کامل‌ترین تجهیزات برای خدمت‌رسانی به مردم آماده کرده‌ایم تا هیچگونه مشکلی برای مسافرت‌های نوروزی به وجود نیاید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با تاکید به اینکه تیم‌های عملیاتی منطقه‌ای را تشکیل و سازماندهی کردیم تا با سرعت بیشتری به مردم خدمت کنند ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر نیز آماده کمک به مصدومان می‌باشد و مردم می‌توانند در صورت نیاز به کمک با تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند تا نزدیک‌ترین پایگاه‌ها جهت امداد‌رسانی در محل حادثه حضور یابد.

مومنی با بیان اینکه طرح فرشتگان داوطلبان هلال احمر نیز برای کمک به نیازمندان فعال است گفت: امسال تمام پایگاههای هلال احمر در زمینه دانش فردی و تجهیزات امدادی مجهز شده تا بتوانند بهتر و موثر‌تر عمل کنند. البته در سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی به پایگاههای هلال احمر استان اصفهان مراجعه و از خدمات آن‌ها استفاده کردند.

وی گفت: تلاش هلال احمر این است که با نظارت مسئولین و تعامل همه سازمان‌ها و ادارات مربوط امسال کمترین حادثه رقم بخورد و در این زمینه آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی وجود دارد.

مومنی، با بیان اینکه در نوروز ۹۲ حدود ۷ هزار نفر از مسافران نوروزی از خدمات پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان استفاده کردند افزود: به دلیل اینکه استان اصفهان در مسیری قرار دارد که اکثر مسافران نوروزی از این استان عبور یا این استان را مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند نیاز به حمایت و همکاری همه‌جانبه است تا آمار تصادفات و تلفات در جاده‌های استان به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم در ایام تعطیلات نوروز ۹۳ پایگاه امداد و نجات هوایی را در استان راه‌اندازی کردیم که در صورت نیاز بتوان با بالگرد به مصدومان یا آسیب‌دیدگان احتمالی خدمت‌رسانی کرد.

مومنی، همچنین با اشاره واگذاری داروخانه جمعیت هلال احمر استان به این جمعیت گفت: تلاش می‌شود که به بهترین شکل داروهای مردم تامین شود. داروهای بیماران‌ام اس نیز در این داروخانه به صورت رایگان به بیماران داده می‌شود در روزهای نوروز نیزبه غیر از اول فروردین داروخانه هلال احمر استان اصفهان هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ دایر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان تاکید کرد: خوشبختانه داروخانه هلال احمر در استان با قوت فعالیت خود را آغاز کرد و داروهای کمیاب برای بیماری‌های خاص را در اختیار بیماران قرار می‌دهد. البته قرارداد‌هایی با خیریه‌های مختلف امضا شده تا داروخانه بتواند خدمات خود را به بیماران نیازمند نیز ارائه کند. علاوه بر این با انجمن‌هایی همچون انجمن دیابت و ام‌اس نیز قرارداد‌هایی داریم و در همین ارتباط داروهای ایرانی بیماران ام‌اس را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها می‌گذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز