خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان تاکید کرد:

سرآمدی استان اصفهان در استاندارد سازی آزمایشگاه های تولید مصالح ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۹۶

استان اصفهان با استانداردسازی آزمایشگاه های مرجع در زمینه های شیشه دوجداره ساختمان، قیر، موزائیک و سنگ در کشور سرآمد است.

ایلنا: مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان با تاکید بر اینکه رعایت استانداردها به معنای تامین امنیت و سلامت مردم است گفت: ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب وظیفه سنگینی را برعهده رسانه ها و دستگاه های اجرایی برای تحقق این سایست ها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ غلامحسین شفیعی به استانداردسازی آزمایشگاه مرجع در زمینه های شیشه دوجداره ساختمان، قیر، موزائیک و سنگ اشاره کرد و اظهار داشت: سامانه دریافت اینترنتی تائیدیه ایمنی آسانسور راه اندازی شده که نیاز به مراجعه حضوری به این ارداره وجود ندارد و تاکنون دو هزار و ۳۰۰ گواهینامه تائید ایمنی عملکرد آسانسور توسط این اداره کل از طریق این سامانه صادر شده است.
وی رعایت استاندارد در مصالح ساختمانی را از ضروریات عنوان کرد وافزود: تمام دستگاه های اجرایی موظفند که از مصالح استاندارد استفاده کنند و مسئولان ذی حساب، نظام مهندسی، شهرداری و راه و شهرسازی وظیفه نظارت بر رعایت این استاندارد ها رابر عهده دارند.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر ۹۱۷ واحد تولید مصالح غیر استاندارد در استان مشغول فعالیت است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید پروانه فعالیت آنها را باطل نماید.

وی در رابطه با استاندارد سازی دستگاههای پخت نان داشت: دستگاه های پخت نان نباید از حرارت مستقیم استفاده کنند در حالی که متاسفانه ۸۰درصد دستگاه های پخت نان استان غیر استاندارد است.

مدیر کل اداره استاندار استان اصفهان ثبت نام و داشتن نام تجاری را برای واحد های صنعتی ضروری دانست و اذعان داشت: واحد های صنعتی برای ثبت نام و نشان تجاری خود باید به تهران مراجعه نمایند و ما درصدیم برای حل مشکل واحد های صنعتی فعالیت صدور مجوز را در اصفهان انجام دهیم.

شفیعی افزود: برای گسترش استاندارد های ناظر های سوخت، شرکت فرآورده های نفتسه ماه یک بار استاندارد این لیتراژها را مورد بررسی قرار می دهد تا بتوانیم در راستای تولید بنزین یورو ۴ گام برداریم.

وی نظارت بر بر ۵۰ واحد تولید قیر، آزمایشگاههای تولید موزاییک و سنگ و ۹۰۰ باسکول ثابت و همکف را از دیگر فعالیت های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

وی ادامه داد: ۷۲ مورد واحد های تولید غیر استاندارد به مراجع قضایی ارجاع داده شده همچنین ۴۱۰ گواهی نامه صادرات و ۶۳۰ مورد گواهی واردات صادر شده که بیشتر مربوط به وسایل برقی و مواد اولیه شرکت ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری ۳۴ هزار و ۵۱۴ نفر ساعت آموزش برای مسئولان کنترل کیفیت طلا برگزار کرده ایم، گفت: هر واحد تولیدی طلا موظف است یک نفر را به عنوان مسئول کنترل کیفیت در کارگاه خود داشته باشند که مسئولیت عزل ونصب آن بر عهده سازمان استاندارد کشور است.

شفیعی تصریح کرد: اداره استاندارد در سال جدید برای تامین امنیت مواد غذایی در کشور، استاندارد قطعات خودرو و رعایت استاندارد های ساخت و سازهای ساختمانی برنامه های ویژه ای در دستورکار دارد.

وی در پایان سیستم های ریلی تله کابین و دستگاه های شهربازی را از دستگاه هایی عنوان کرد که نیاز به استاندارد اجباری دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در فروردین ماه سال جدید با آنان برخورد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز