خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در سومین جشنواره ملی شعر کودک عنوان کرد:

کودکان آینده سازان نهضت جهانی اسلام هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۰۵

سومین جشنواره ملی شعر کودک در شاهین شهر با حضور شاگرد و معلم مریوانی، کودکان شاعر و معلول استان و مسئولان استانی در شاهین شهر در روز‌های ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار شد.

ایلنا: سومین جشنواره ملی شعر کودک در شاهین شهر با حضور شاگرد و معلم مریوانی، کودکان شاعر و معلول استان و مسئولان استانی در شاهین شهر در روز‌های ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در آئین افتتاح سومین جشنواره ملی شعر کودک استاندار اصفهان، برگزاری این جشنواره را در شاهین شهراقدامی موثر در رشد و اعتلای کودکان دانست و گفت: اصفهان مهد هنر است و اینک با برگزاری جشنواره ملی شعر کودک، جشنواره بین المللی فیلم کودک و توجه ویژه به کودکان در استان، اصفهان به پایگاه و بستر مناسبی برای آینده سازان ایران اسلامی تبدیل شده است.
رسول زرگرپور با اشاره به اینکه شعر کودک تأثیرگذار‌ترین مقوله در معرفت‌سازی کودکان در نظام آرمان‌گرای اسلامی است ادامه داد: کودکان به عنوان آینده سازان نهضت جهانی اسلام هستند که مطابق با فرمایش رهبر فرزانه انقلاب کودکان ذخیره ارزشمند جامعه هستند که قرار است منادی صلح و دوستی و برادری باشند.
وی با اشاره به برگزاری موفق جشنواره فیلم کودک در اصفهان اظهار داشت: هرگاه نام اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به میان می‌آید ناخودآگاه دنیایی از ظرافت هنری در ذهن‌ها نقش می‌بندد.
زرگرپور، با بیان اینکه هنرمندان زیادی در این خطه پاک رشد کرده‌اند، خاطر نشان کرد: اصفهان هم‌اکنون مهد هنرهای خاصی شده است و از آن جمله هنر سرایش شعر و عرصه شاعری است که قدمتی دیرینه دارد.
وی با تأکید بر اینکه بالندگی آینده ریشه در نشاط و پویایی کودکان دارد، ادامه داد: متأسفانه سهم ادبیات کودک و نوجوان، آن‌گونه که شایسته و بایسته است، شناخته نشده است.
استاندار اصفهان متذکر شد: در سرزمینی همچون ایران که شهره آفاق به شاعری است، با این سؤال روبه‌رو می‌شویم که سهم شاعر کودکان چیست؟ جای شعر کودک کجاست؟ و کودکان شاعر کجای این صحنه ایستاده‌اند؟
وی افزود: در زندگی ماشینی امروز که اموری قراردادی همچون گرفتاری ذهن، کم عاطفگی، بی‌اختیاری، تسلیم و خشونت ما را گرفتار خود نموده است، چطور می‌توان احساسات پاک و عواطف لطیف انسانی را در کودکان زنده نگه داشت؟
زرگرپور با ابراز نگرانی از اینکه این خشونت‌ها در کودکان ما نهادینه شود و بی‌احساسی و بی‌توجهی به معنویت قاعده گردد، ‌ تصریح کرد: بی‌تردید شعر کودک تأثیرگذار‌ترین مقوله در معرفت‌سازی کودکان در نظام آرمان‌گرای اسلامی ماست.
وی ارسال بیش از ۱۷۰۰ اثر از ۳۰۰۰ کودک به دبیرخانه سومین جشنواره ملی شعر کودکان و نوجوانان و همکاری شاعران بزرگ با آن را نشان موفقیت این جشنواره دانست.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک نیز چندی پیش در این استان برگزار شد، توصیه کرد: دست اندرکاران این جشنواره پس از پایان کار با مروری بر یافته‌های این سه دوره، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند.
وی خطاب به مسئولان برگزاری جشنواره ادامه داد: با برطرف نمودن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، می‌توان دوره چهارم جشنواره شعر کودک و نوجوان را عمیق‌تر، متعالی و با تنوع بیشتر برگزار نمود.
شایان ذکر است در این برنامه، کودکان با قرائت بیانیه‌ای از دبیر کل سازمان ملل متحد خواستند تا سازمانی بزرگ و قدرتمند را تشکیل دهد که از حقوق کودکان درگیر جنگ در دنیا دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز