خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مدارس تودیع و معارفه رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مطرح کرد:

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از پیشرفته‌ترین شهرک‌ها در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۷۳

وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در اصفهان، حاکی از پتانسیل قوی این استان در علم و فناوری است.

ایلنا: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در دیداربا استاندار اصفهان با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نماد و الگو در کشور مطرح است، افزود: این شهرک جنبهٔ ملی داشته و نقش اساسی در توسعه علم و پژوهش در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، وحید احمدی با بیان اینکه شهرک‌های علمی و تحقیقاتی باید به سمت کریدور علم و فناوری حرکت کنند، افزود: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری؛ شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان باید به اقتصاد مقاومتی متصل شوند.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: سیاست دولت یازدهم هدایت دانشگاه به سمت تولید فناوری و اقتصاد دانش بنیان است.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی گفت: این مراکز پل ارتباطی مناسبی برای اتصال علم و صنعت و به کارگیری دستاوردهای علمی در تولید هستند و می‌توانند نقش موثری را در این زمینه ایفا کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تجربهٔ بالای اجرایی استاندار اصفهان، اظهار داشت: استاندار اصفهان نقش اصلی را در کنترل و حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی دارد. چرا که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از پیشرفته‌ترین شهرک‌ها در کشور می‌باشد.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت این شهرک در توسعهٔ علم و فناوری در کشور، استاندار اصفهان نقش هدایت، نظارت و کنترل بر این شهرک را دارد.

استاندار اصفهان نیز در دیداربا معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، با اشاره به ظرفیت بالقوهٔ اصفهان درعلم و فناوری گفت: باید این ظرفیت‌ها در ابعاد مختلف صنعت، کشاورزی و هنر به بالفعل تبدیل شود.

رسول زرگرپور، در دیداربا معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در استان اصفهان را حاکی از پتانسیل قوی این استان در تولید علم و فناوری دانست واظهار داشت: متاسفانه مهترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد عدم تعامل قوی بین بخش صنعت و علم در استان است و لازم است مسئولین امر در این زمینه تلاش کنند.

وی از تاثیر گذاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای تقویت بخش علم و صنعت سخن گفت و افزود: امیدواریم این روابط تاثیرگذار باشد چرا که اهمیت این شهرک در ایجاد تعامل و همکاری بخش صنعت و مراکز علمی استان بر کسی پوشیده نیست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز در این دیدار با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نماد و الگو در کشور مطرح است، افزود: این شهرک جنبهٔ ملی داشته و نقش اساسی در توسعه علم و پژوهش در کشور دارد.

لازم به ذکر است این دیدارپیش از مراسم تکریم و معارفهٔ رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان برگزار گردید و مراسم تکریم دکتر محمود شیخ زین الدین رئیس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان و معارفه دکتر مهدی کشمیری رئیس جدید این شهرک در ساختمان شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز