خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

برگزاری همایش تجلیل از نخبگان قرآنی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۶۵

همایش تجلیل از نخبگان و برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همایش تجلیل از نخبگان و برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: در سال جاری سی و ششمین دوره مسابقات از نیمه دوم سال در سطح شهرستان‌ها با مشارکت حداکثری مدارس، آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج و واحدهای فرهنگی مستقر در مساجد استان و با هدف کشف استعداد‌های نهفته در بین جوانان و نوجوانان آغاز شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ قرائت و ترتیل قرآن کریم و نیز تفسیر(مفاهیم) ازخرداد و تیرماه آغاز گردید و با توجه به پتانسیل عظیم نیروی آموزش و پرورش تا نیمه دوم مهرماه ادامه یافت.
وی افزود:. در این مرحله حدوداً ۴۰ هزار نفر در دو مقطع شکوفه‌ها(زیر ۱۶ سال) و بزرگسالان(بالای ۱۶ سال) به تفکیک گروهای خواهران و برادران در رشته‌های حفظ(۱جزء، ۵/۲ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء،، ۲۰ جزء، ۳۰ جزء(کل) - اذان - تواشیح - ابتهال - مفاهیم تخصصی - ترتیل و قرائت با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها در آبانماه ثبت نام نمودند.
صادقی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان مرحله شهرستانی گفت: از ۴۰هزار نفر شرکت کننده در مرحله شهرستانی، حدود ۴۰۰ نفر برگزیده قرآنی شکوفه و ۴۰۰ نفر برگزیده بزرگسال که حائز رتبه قبولی گردیدند، به مرحله استانی راه یافتند.
وی خاطر نشان کرد: مرحله استانی بزرگسالان و شکوفه‌های قرآنی در سال۹۲ در شهرستان اصفهان در محل(امامزاده محمد وحید با هدف پراکندن عطر قرآنی در سطح بقاع متبرکه شاخص در آذر و بهمن ماه۹۲ برگزارشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه متذکر شد: نفرات اول و دوم مسابقات استانی به مرحله کشوری راه یافتند.
این مقام مسئول بیان کرد: در روز پنجشنبه مورخ ۱۵ اسفندماه سال جاری به منظور تجلیل از فرهیختگان اصفهانی در عرصه علوم قرآنی و جوانان و نوجوانان افتخار آفرین مراسم باشکوهی در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار می‌شود.
صادقی در ادامه صحبتهای خود به برخی از تهاجمات فرهنگی دشمن برجامعه ما اشاره کرد و گفت: در عصری که قدرت‌های استکبار با تمام قوا به مبارزه با ارزش‌های معنوی پرداخته و سعی در اشاعه بی‌بند باری و فحشا در میان جوانان دارند، گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم، امری مبارک و از الطاف الهی است.
وی با اشاره به اینکه انس جوانان با کلام الهی در جامعه به برکت انقلاب شکوه‌مند اسلامی روز به روز در حال افزایش است بیان کرد: انس جوانان با کلام الهی مهم‌ترین و موثر‌ترین حربه در برابر این هجمه فرهنگی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی را یکی از موثر‌ترین راه‌های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحثقرآنی دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه و به دنبال آن ادارات استان‌ها و شهرستان‌ها توانستند با برگزاری مسابقات قرآنی در مراحل مختلف برای سنین متفاوت به این مهم دست یافته و برای رفع مهجوریت این کتاب آسمانی اقدامات ارزنده‌ای داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز