خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

حمل و نقل عاملی برای رونق اقتصادی کشور است

کد خبر : ۱۵۱۱۳۸

حمل و نقل یکی از پایه های اساسی اقتصاد در یک است ومی تواند عاملی برای اقتصادی کشور باشد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با فعالان صنعت حمل و نقل جاده‌های استان اصفهان با اشاره به اهمیت حمل و نقل در کشور گفت: حمل و نقل یکی از پایه‌های اساسی اقتصاد در یک جامعه است و رونق اقتصاد یک جامعه به حمل و نقل بستگی دارد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به سختی شغل رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ها اظهار داشت: امنیت، سلامت وسیله نقلیه، مهم می‌باشد و خوشبختانه از سالهای گذشته تاکنون هم رشد خوبی در این زمینه‌ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای و لزوم فرهنگ سازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت می‌باشد، افزود: تصادفات جاده‌ای همچنان رقم بالایی دارد ومی بایست با فرهنگ سازی مناسب و رانندگان و افزایش تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در جاده‌های برون شهری برای استراحت رانندگان به کاهش بیشتر این میزان دست یابیم.
نماینده ولی فقیه در استان نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را مهم دانستند و با تاکید بر این امر اذعان داشت: این مجتمع‌ها باید از لحاظ کیفیت و بهداشت هم حرف اول را در کشور بزند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه نظر و تدبیر دست اندر کاران بخش حمل و نقل جاده‌ای و دیگر مسؤلان، وضعیت حمل و نقل استان به صورت هرچه مطلوب‌تر پیشرفت کند.
مدیر کل حمل و نقل وپایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه می‌باشد، گفت: این استان دارای رتبه اول در میزان کالای حمل شده، تعداد پایانه‌های باری، تعداد پایانه‌های مسافری و تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالا در کشور می‌باشد.
داریوش امانی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و دارای رتبه اول در کشور می‌باشد اشاره به بازسازی کاروانسرای مادر شاه در محور اصفهان - تهران کرد و گفت: این مجتمع از جمله مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در استان اصفهان است که با بهترین کیفیت به مردم خدمات ارایه می‌دهد و تا اواخر فروردین سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به تشکیل کارگروهی جهت رفع مسائل و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی تصریح کرد: امیدواریم با مسؤلان ارشد استانی بتوانیم به پیگیری و بحثو بررسی در رابطه بامشکلات این بخش بیشتری بپردازیم.
امانی با اشاره به فرارسیدن نوروز گفت: این اداره کل در بخش حمل و نقل مسافر اقداماتی از جمله آموزش ویژه برای رانندگان بخش مسافر، هماهنگ کردن مدیر فنی برای بازدید از ناوگان قبل از سفر انجام داده است.
وی افزود: پیش بینی می‌شود نوروز ۹۳شاهد افزایش ۹ درصدی جابجایی مسافر در استان اصفهان باشیم.
امانی خاطرنشان کرد: بیشتر اقدامات حمل و نقلی کشور از طریق بخش خصوصی صورت می‌گیرد و سرمایه گذاری مردم در این بخش بسیار مناسب است اما سازمانهای دولتی هم وظیفه دارند به کمک این بخش بیایند وبخش خصوصی را حمایت نمایند.
امانی اظهار امیدواری کرد که با کمک مسؤلان استان و کشور بتوانیم گام‌های مؤثری در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان برداریم.
در ادامه رییس کانون حمل و نقل کالای استان با اشاره به تسهیل امور اداری در رابطه با سرمایه گذاری در بخش خصوصی گفت: انشاالله بتوانیم از امکانات دولتی، جهت تسریع درمراحل امور اداری کمک بگیریم.
دبیر کانون انجمن‌های صنفی شرکتهای حمل و نقل مسافر استان با اشاره به نرخ بالای اجاره بهای غرفه‌های شرکت‌های مسافربری در پایانه‌های شهرستان اصفهان، اذعان داشت: با توجه به اینکه کلیه مراجعین پایانه‌ها به لحاظ حضور شرکتهای مسافربری به این مکان‌ها مراجعه می‌نمایند انتظار می‌رود به شرکت‌ها و سایرغرفه‌ها با دید یکسان نگاه نشود.
همامی افزود: با توجه به افزایش نداشتن تعداد مسافر در سال جاری نسبت به سال گذشته درخواست بازنگری در مبالغ اجاره‌ها را خواستاریم.
همچنین دبیرکانون کامیونداران استان با اشاره به عزم جدی بخش حمل و نقل در تحقق مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: اگر کمک فعالان عرصه حمل ونقل نبوداین امر مهم محقق نمی‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز