خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

در روزهای پایانی سال، صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب ضروری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۱۶

با توجه به پیش رو بودن ایام خانه تکانی و افزایش مصرف آب، صرفه جویی ۲۰ تا ۳۰ درصدی مردم برای جلوگیری از قطع آب ضروری است.

ایلنا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه از ۱۰ اسفند ماه جاری به دلیل شروع خانه تکانی میزان مصرف آب افزایش یافته است گفت: شرکت آب در این ایام تولید و تصفیه آب را افزایش می‌دهد و برخی از چاه‌ها را به شبکه توزیع آب وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ هاشم امینی اظهار داشت: مردم می‌توانند شست و شوی فرش را به قالیشویی‌ها بسپارند تااز این طریق در مصرف آب شرب صرفه جویی کنند.

وی با اشاره به اینکه ایام نوروز میزان مصرف آب در اصفهان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در صورت صرفه جویی ۲۰ درصدی مردم در مصرف آب، می‌توان آب شرب مورد نیاز شب عید را بدون مشکل تامین کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: بحران آب، بسته بودن رودخانه زاینده رود و آب شرب اصفهان که بخشی بزرگی از آن از رودخانه تامین می‌شود از جمله دغدغه‌های بزرگ مسئولان استان است و در صورت بی‌توجهی مردم به صرفه جویی، در تابستان سال ۹۳ برای تامین آب شرب دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

وی نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آبرسانی راغیر قانونی دانست و تصریح کرد: نصب اینگونه پمپ‌ها باعثکاهش فشار آب در مناطق دیگر می‌شود و با این افراد برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت به روز کردن سامانه‌های آب در اصفهان، گفت: در این راستا سامانه تله متری و تله کنترل را وارد مدار آب کردیم و همچنین نسبت به مدیریت فشار و دبی آب ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ اقدام نمودیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تشکیل ستاد خشکسالی در راستای دغدغه تامین آب شب عید و تابستان سال آینده اشاره کرد و افزود: حفر چاه، ایجاد خطوط رینگ، رصد کردن مشترکان پرمصرف و مشترکانی که پمپ آب استفاده می‌کنند در این ستاد بررسی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صنایع پر مصرف آب در اصفهان هستند، افزود: تاکنون در هر یک از مناطق اصفهان ۵۰ مشترک پرمصرف شناسایی شده و در قالب اخطاریه به آن‌ها اطلاع رسانی شده است که در صورت عدم توجه با قطع انشعاب مواجه می‌شوند.

وی خار نشان کرد: در ۹ ماه از سال جاری ۱۴۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آبرسانی شهری اصلاح شده و برای سال آینده برنامه ریزی ۱۷۰ کیلومتری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز