خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد:

ارائه ۱۰ میلیون نفر - ساعت آموزش‌های مهارتی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۰۳

سازمان فنی و حرفه ای استان اصفهان در سال جاری ۱۰ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر - ساعت آموزش‌های مهارتی به افراد در استان ارائه کرده است.

ایلنا: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهای براساس برنامه پنجم توسعه و سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرف‌ ای کشور سیاست ارائه آموزش‌های منجر به اشتغال و ثمر‌بخشی آموزش‌ها را در پیش گرفته است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ ابوطالب جلالی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای استان به منظور رسیدن به این هدف برنامه‌های عملیاتی مختلفی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: نیاز‌سنجی آموزشی و تطابق آموزش‌ها با نیاز‌های واقعی بازار کار به ویژه در بخش روستایی از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‌شود که در حال حاضر این برنامه در سطح گسترده در حال اجرا است.
وی به شناور‌سازی تجهیزات کارگاه‌ها در راستای تنوع‌بخشی به حرفه‌ها در استان اشاره کرد و افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز علمی آموزشی، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، اعتبار‌سنجی به مراکز دولتی و کاهش حرفه‌های خدماتی و افزایش حرفه‌ها در بخش صنعت و کشاورزی نیز از جمله سیاست‌های اجرایی فنی و حرفه‌ای استان است.
جلالی با اشاره به درصد عملکرد در خوشه تاکید کرد: درصد عملکرد فنی و حرفه‌ای استان در خوشه خدمات ۴۰ درصد، صنعت ۵۲ درصد و خوشه کشاورزی ۹ درصد بوده و این موضوع سبب کاهش ۹ درصد عملکرد در خوشه خدمات و افزایش شش درصد عملکرد در خوشه صنعت و دو درصد در خوشه کشاورزی نسبت به سال گذشته شده است.
وی به اجرای آموزش‌های خدماتی در بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: سهم آموزش در خوشه خدمات در بخش دولتی ۲۰ درصد و در بخش خصوصی ۴۴ درصد، در خوشه صنعت در بخش دولتی ۲۵ درصد و در بخش خصوصی شش درصد و در خوشه کشاورزی در بخش دولتی چهار درصد و در بخش خصوصی یک درصد است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۵۴ مرکز در استان گفت: ۱۷ مورد از این مراکز ویژه برادران، ۱۰ مرکز ویژه خواهران و ۲۷ مورد از این مراکز دو‌منظوره است، گفت: امسال حدود پنچ هزار دوره در مراکز فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده که تعداد حرفه‌ها حدود ۷۵۰ دوره بوده است.
جلالی با اشاره به وجود ۵۰۰ کارگاه آموزشی در استان اصفهان گفت: امسال ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد به میزان ۱۰ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر - ساعت و ۶۲ هزار و ۹۹۱ نفر - دوره آموزش در بخش دولتی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز