خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان در جمع خبرنگاران:

برگزاری دوره های آموزش اجباری برای رانندگان اتوبوس ها برای کاهش تصادفات

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۸۵

با توجه به حجم بالای جابه جایی مسافر در استان، برای کاهش حوادثجاده ای اداره حمل و نقل استان اصفهان برای رانندگان دوره های آموزشی برگزار کرده است.

ایلنا: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در نشست خبری که در خصوص سفر‌های نوروزی با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در اداره حمل و نقل استان برگزار شده بود، گفت: از وظایف اصلی سازمان حمل و نقل، جابه جایی مسافران است که در سال گذشته۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار جا به جایی در استانانجام شد و پیش بینی می‌شود این آمار در سال جدید ۹ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ داریوش امانی بااشاره به اینکه استان اصفهان در سال ۹۲ بیشترین میزان سوانح رانندگی را دارا بوده است اظهار داشت: برای کاهش آمار تصادفات برای سال جدید یک دوره آموزش اجباری برای رانندگان اتوبوس‌ها با محوریت اخلاق حرفه‌ای، مقررات ونحوه برخورد با مسافران برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه سامانه نظارت بر حمل و نقل استان در ایام نوروز، از ۱۰ اسفند ماه فعالیت خود را اغاز می‌کند گفت: با توجه به اجباری شدن قانون معاینه فنی برای خودرو‌ها، طبق تفاهم نامه‌ای که بین شرکت‌های حمل مسافر و شرکت‌های معاینه فنی منعقد شده است، شرکت‌های معاینه فنی باحضور در پایانه‌ها، خودرو مسافران را قبل از سفر بازرسی می‌کنند تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوند.

امانی با اشاره به حجم بالای ورود و خروج مسافر در استان اصفهان افزود: در استان اصفهان ۳۳ مجتمع رفاهی در راه‌های مواصلاتی آماده ارائه خدمات رفاهی به مردم است و در محورهایی که مجتمع‌های رفاهی ساخته نشده است، ۲۰ ایستگاه سلامت توسط پلیس راه استان مستقر می‌شوند تارانندگان بتوانند از امکانات رفاهی این ایستگاه‌ها برای جلوگیری ازبروز حادثه استفاده کنند.

مدیر کل اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان افزود: برای شناسایی بیشترین نقاط مورد تقاضای سفر و بررسی مشکلات ناوگان حمل و نقل ۲۱ هزار فرم نظر سنجی در بین مسافران توزیع می‌شود، همچنین سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۳ برای دریافت نظرات مسافران راه اندازی شده است.

امانی از دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان برای ایام نوروز را تهیه فیلم آموزشی با کمک صداو سیمای استان، بیمه سلامت و انجمن صنفی پایانه‌ها برای نمایش در اتوبوس‌ها عنوان کرد و افزود: این سازمان فیلم داستانی بلندی را در رابطه مسائل ایمنی در دست ساخت دارد که به محض آماده شدن، در اتوبوس‌ها برای مسافران نمایش داده می‌شود.

وی برنامه‌های اداره حمل و نقل در صداوسیمای استان در ایام نوروز را برنامه صدای راهوران، سیمای راهوران و همچنین اعلام وضعیت راه‌ها در سه نوبت در اخبار استان عنوان کرد.

امانی اظهار داشت: مدیریت راه‌های استان با نصب ۳۳ دوربین در راه‌های مواصلاتی استان، اطلاعات راه‌ها و حوادثبه وجود آمده را به صورت آنلاین به مراکز مربوطه مخابره خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیط اتوبوس‌ها گفت: استان اصفهان از نظر تعداد پایانه‌های بار، تعداد ناوگان باری، مجتمع‌های خدماتی، شرکت‌های حمل و نقل و پایانه‌های بار رتبه اول را از آن خود کرده است.

وی میانگین سنی ناوگان مسافربری استان اصفهان را ۱۲ سال عنوان کرد و گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل برای هر بخش مبالغی در نظر گرفته شده است، برای نوسازی مینی بوس‌ها ۴۰ میلیون تومان برای اتوبوس‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و برای نوسازی بخش حمل بار هم ۸۰میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به جمع آوری پایانه امیرکبیر در شهر اصفهان گفت: درصددیم بخش‌هایی از این پایانه را به شهرک جدید در جاده علویجه و بخشی را به شهرک شهرستان زرین شهر منتقل کنیم تا از این طریق مشکلات زیست محیطی به وجود آمده را از بین ببریم.

گفتنی است مسافران می‌توانند از ۱۱ اسفند ماه با مراجعه به سایت WWW. PAYANEHA. COM و WWW. MOSAFERYAR. IR به صورت غیرحضوری واز ۱۸ اسفند با مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافر بری برای تهیه بلیط اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز