خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در ذوب آهن اصفهان محقق شد:

ساخت و راه اندازی جرثقیل ۲۰ تنی خط جمع آوری محصول در نورد گرم ذوب آهن

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۱۱

تلاشگران کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان، جرثقیل ۲۰ تنی خط جمع آوری محصول این کارگاه را که علاوه بر نقش مهم آن در تولید، بیشترین میزان ترافیک کاری را داشته است، با موفقیت ساخته و به بهره برداری رساندند.

ایلنا: سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ شرکت ذوب اهن اصفهان گفت: باهمت و سخت کوشی پرسنل مکانیک، برق وهمکاری بخش مهندسی نت کارخانه بعد از یک عملیات ۵ ماهه امروز شاهد راه اندازی جرثقیلی نو هستیم که هزینه تمام شده آن با جمع بندی جمیع جهات کمتر از ۵۰% یک جرثقیل نو می باشد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " یوسف زاده "، افزود: درمجموع ساخت این جرثقیل حدود ۷۰۰ میلیون تومان با قیمت امروز هزینه در بر داشته است درحالیکه ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه قطعات اصلی آن که دو عدد پل به وزن ۴۰ تن می باشند از حدود ۸ سال قبل سفارش و با قیمتی حدود یک هفتم امروز تهیه شده است. همچنین وزن کل جرثقیل ۱۰۱ تن است که فقط مجموع پلها و ارابه آن ۵۰ تن می باشند.

وی با اشاره به این موضوع که اکثر تلاشگران حاضر در این کار عملیات جوان بوده و سابقه ای بین ۴ تا ۶ سال دارند، ‌تصریح کرد: علاوه بر صرفه جویی ریالی که این کار بزرگ به همراه داشته است مسئله شهامت وتوان تخصصی مسئولین و پرسنلی که دست به این اقدام بی سابقه و بزرگ زده اند و همزمان با مهندسی معکوس اقدام به ساخت هم نمودند بسیار مهم و شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به برخورداری ذوب آهن از تکنولوژی ساخت جرثقیل های سقفی گفت: کار بعدی کم هزینه تر، سریعتر وبا کیفیت تر خواهد بود هر چند که این کار نیز با کنترلهای مضاعفی که پرسنل بخش وکارشناسان بخش بالابر مهندسی نت انجام داده اند با بهترین کیفیت اجرا شده است که از همه آنها سپاسگزارم.

سرپرست کارگاه نورد ۶۵۰ این شرکت در خصوص دلیل ساخت این جرثقیل گفت: جرثقیلهای خط ۶ نورد ۶۵۰ که درخط جمع آوری محصول کار می کنند از پرکارترین جرثقیلهای کارخانه می باشند که در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز بدون وقفه در حال جابجایی بار هستند. درمیان جرثقیلهای خط ۶ جرثقیل ۱۵ بیشترین میزان ترافیک کاری را داشت.

وی ادامه داد: با توجه به فشار کاری، این جرثقیل دچار خمش واختلاف اقطار زیادی شده بود وبه دلیل سایش زیاد چرخها ودرگیری با ریل ضمن اینکه مصرف چرخ این جرثقیل بیش از ۳ برابر حد متداول شده بود به دلیل حرکتهای طولی در امتداد محور جرثقیل مرتب باعثایجاد حادثه وجمع کردن شینهای برق می شد وهر بار بیش از یک تا دوساعت خط جمع آوری را متوقف می کرد.

وی افزود: چندین مرتبه اقدام به تعویض ارابه ها نمودیم ولی موفق نشدیم اختلاف اقطار را بطور اساسی برطرف نماییم وبعد از مدت کوتاهی باز حوادثوتوقفات شروع می شد. بنابراین اقدام به سفارش وساخت اجزای اصلی جرثقیل از جمله پلها، ارابه ها و… نموده وحدود اواخر مرداد ۹۲ جرثقیل را به کف زمین منتقل وتمام اجزای آنرا از هم بازنمودیم.

شایان ذکر است، نورد ۶۵۰ در اسفند ۱۳۵۱ شروع به تولید نموده و حدود ۴۱ سال از عمرجرثقیلهای این کارگاه می گذرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز