خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد:

برخی از آموزش های خدماتی، فنی و حرفه ای به بخش خصوصی واگذار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۰۳

درراستای اجرای اصل ۴۴ و واگذاری امور به بخش غیردولتی و با هدف ارتقاء و اقتصادی نمودن ظرفیت های آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در سال ۹۲ ظرفیت آموزشی آموزشگاه های آزاد استان اصفهان به بیش از یک هزار واحد آموزشی رسیده است، که درراستای اهمیت به این بخش بخشی از برنامه های مهارتی استان اصفهان تنظیم شده است.

ایلنا: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ضمن تشریح موقعیت استان و مزیتهای شهرستان این شهرستان در سال جاری گفت: سعی شده با نگاه آمایش سرزمینی و شناخت از ظرفیت‌های اقتصادی و شغلی استان در بخشهای صنعت، کشاورزی و خدمات آموزش‌های فنی مورد نیاز صنعت و آموزش‌های با جنس خدمات که آموزشگاه‌های آزاد توان اجرا آن را دارند از ظرفیت‌های دولتی تعدیل و واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابوطالب جلالی، با برشمردن تعداد صنایع استان به قریب ۸هزار واحد و از آنجا که تا بخشی از اقتصاد استان در حوزه کشاروزی تعریف و در بعضی شاخص‌ها محصولات کشاورزی دارای رتبه بر‌تر در کشور نیز می‌باشد اجرای آموزش‌های مهارتی مورد نیاز صنعت و کشاورزی را از جمله اولویت‌های برنامه‌های اجرا دولتی در سال جاری و سال پیش رو دانست.

وی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با برنامه ریزی دقیق، کیفی نمودن برنامه‌های آموزشی توجه به بخش غیردولتی و رعایت صرفه جویی در هزینه‌های غیرضروری با تحقق صد در صد برنامه ضمن کاهش روند آموزش‌های خدمات نسبت به سال ۱۳۹۱ و اجرا آن توسط آموزشگاه‌های آزاد تعداد واحدهای آموزشی ۹۷۰ به ۱۱۰۲ واحد آموزشی و افزایش ظرفیت آموزشی آنان را ناشی از این تصحیح عنوان کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با تاکید بر اینکه آموزشگاه‌های آزاد با تمامی ظرفیت، علاقه، تعهد و توان خود در عرصه آموزشی حاضر گردیده‌اند اظهار داشت: اشتغال بیش از ۵ هزارنفر در استان مهم می‌باشد و ضرورت تثبیت و ایجاد ظرفیت‌های شغلی در این بخش ضروری است.

در پایان جلالی مشارکت آموزشی در رشته‌های سنگ‌های قیمتی، بیوتکنولوژی، سنگ‌های تزئینی را از جمله اقدامات فی ما بین با بخش غیردولتی داشته که در سال جاری در حال اجرا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز